19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 07:31 Publikacja: 24.01.2023 13:12
Foto: Mat.prasowe
Magazyny Panattoni powstaną w pobliżu drogi ekspresowej S7 i węzła Janki. Budowa ma się rozpocząć w najbliższych miesiącach. - Pomimo wysokiej inflacji i niepewnych czasów dla biznesu, spodziewamy się nieustannie dużego popytu na powierzchnię przemysłową ze strony branży logistycznej, a rynek warszawski będzie motorem napędowym – mówi cytowany w komunikacie Michał Samborski, dyrektor z Panattoni. - Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie, kupujemy kolejne grunty w strategicznych lokalizacjach. W Panattoni Park Warsaw South III Piaseczno może być prowadzona i krajowa, i międzynarodowa działalność.
Kompleks 7R Park Poznań East II o powierzchni 51,1 tys. mkw. kupuje fundusz inwestycyjny DWS.
GLP Warsaw V Logistics Centre oferuje 24 tys. mkw. powierzchni. Najemcą obiektu jest firma logistyczna No Limit.
Na polskim rynku inwestycyjnym będzie wciąż dominował kapitał z Europy i Stanów Zjednoczonych – przewidują analitycy.
7R Park Goleniów II od firmy 7R kupuje Macquarie Asset Management. Magazyn niedaleko Szczecina oferuje 62,5 tys. mkw. powierzchni logistycznej i 3,1 tys. mkw. biur.
Panattoni rozpoczyna budowę obiektu logistycznego o powierzchni 40 tys. mkw. Hale przy ul. Lubczyńskiej w Szczecinie wynajęły firmy z branż TSL i meblarskiej.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas