Polacy już planują podróże

Tuż po świętach na celowniku klientów rezerwujących wyjazdy znalazły się nadchodzące ferie. Część już planuje podróże na Wielkanoc.

Publikacja: 31.12.2022 14:38

Polacy już planują podróże

Foto: Adobe Stock

aig

-Kryzys gospodarczy i inflacja, które zdominowały 2022 rok, nie zrażają Polaków do snucia podróżniczych planów – podkreślają analitycy portalu Travelist.pl. – W ostatnim tygodniu grudnia mieliśmy prawdziwy boom rezerwacyjny. Tak dobrze nie było nawet w czasie Black Week, nie mówiąc już o pozostałej części roku.

Cytowana w komunikacie Eliza Maćkiewicz z portalu Travelist.pl, mówi, że ostatnie dni roku przyniosły spore pozytywne zaskoczenie. - Tylko od 26 do 28 grudnia dokonanych na naszym portalu rezerwacji było każdego dnia średnio 2,5 razy więcej niż we wszystkie pozostałe dni grudnia, od początku miesiąca do świąt Bożego Narodzenia – wskazuje. - Statystyki te przebiły nawet najgorętszy wyprzedażowy okres roku, czyli tzw. Black Week. Średnia dzienna liczba rezerwacji była wówczas ( z wyłączeniem jedynie kulminacyjnego momentu akcji, czyli Black Friday) niższa niż dziś, pomimo że w czasie listopadowych wyprzedaży za noc w pokoju hotelowym trzeba było zapłacić przeciętnie o 25 zł mniej.

Wyjazdy zimowe

Z analiz Travelist.pl wynika, że dziś większa jest także średnia wartość dokonywanych rezerwacji – o ok. 130 zł w porównaniu z Black Week i niemal 200 zł w zestawieniu z pierwszymi tygodniami grudnia. – Wszystko wskazuje na to, że Polacy zaczynają powoli oswajać się z inflacją, której w tym wypadku nie chcą traktować jako przeszkody w planowaniu wyjazdów w 2023 roku – ocenia Eliza Maćkiewicz.

Dodaje, że długość rezerwowanych pod koniec roku pobytów ustępuje tylko rezerwacjom z Black Friday – kupujący decydowali się wówczas na wyjazdy trwające średnio 3,66 dnia. Średnie z 26, 27 i 28 grudnia to odpowiednio 3,59; 3,54 i 3,55 dnia. - Przypomnijmy, że od 1 do 25 grudnia średnia ta wynosiła zaledwie 3,23. Czyli znów - większa liczba rezerwacji wcale nie oznacza krótszego wypoczynku – wskazują analitycy serwisu.

Tuż po świętach na celowniku kupujących znalazły się przede wszystkim nadchodzące ferie. - Od 26 do 28 grudnia aż 39 proc. rezerwacji dokonano właśnie na ten okres. Równie popularne są wyjazdy styczniowe jeszcze przed rozpoczęciem ferii, na które zdecydowało się 30 proc. klientów - podaje Travelist.pl. - Oba te terminy – ferie zimowe i styczeń – cieszyły się popularnością także w pozostałych dniach grudnia, jednak na mniejszą skalę. Ich udział w sprzedaży pomiędzy 1 a 25 grudnia wynosił odpowiednio 31 proc. i 24 proc. Pierwsze województwa rozpoczną zimowe wakacje już w połowie stycznia. Nie bez znaczenia dla analizy danych jest także zbliżający się – pierwszy w 2023 roku – długi weekend, który wypada w związku z przypadającym na piątek 6 stycznia świętem Trzech Króli.

Wyjazdy wiosenne

-Po świętach sporym zainteresowaniem rezerwujących wyjazdy cieszyła się także wiosna – na okres od marca do czerwca dokonano ponad 20 proc. wszystkich rezerwacji. To o 7 pkt proc. więcej niż w pozostałych dniach grudnia. Co ciekawe, uwagę klientów zdobyła również Wielkanoc, która nie była jeszcze obecna pośród preferowanych terminów w przedświątecznej części miesiąca – wskazuje serwis. - Ostatnie dni grudnia zdecydowanie sprzyjają obiektom w północnej części Polski – ponad 48 proc. klientów Travelist.pl w terminie miedzy 26 a 28 grudnia dokonało rezerwacji nad Bałtykiem. To o niemal 7 pkt proc. więcej niż w pozostałej części miesiąca. Rosnąca popularność polskiego Wybrzeża jest związana ze spadkiem zainteresowania innymi regionami. Podczas gdy jeszcze kilka tygodni temu rezerwacje w górach stanowiły ponad 27 proc., to teraz jest to już nieco ponad 23 proc. Spadek popularności odnotowały również city breaki – z 11 proc. do blisko 8 proc.

Nieruchomości
Wypoczynek w wersji slow
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Nieruchomości
Drożyzna zbiera żniwo w hotelach
Nieruchomości
W condo „Wojtki z Zanzibaru”, w turystyce – first minute
Nieruchomości komercyjne
Próba sił na rynku hoteli
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Nieruchomości
Apartament na lato: w Kołobrzegu, Krynicy-Zdroju albo na Florydzie
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku