Badanie „Wizerunek pośrednika nieruchomości” na zlecenie Otodomu przeprowadziła agencja IQS. Z badania wynika, że co drugi Polak dobrze ocenia pośredników. - To niemal dwa razy więcej w porównaniu z 2017 r., kiedy taką opinię wyraziło jedynie 24 proc. osób – wskazuje Otodom. – Branża się profesjonalizuje. 56 proc. Polaków, którzy skorzystali z usług pośrednika ocenia ich dobrze, a niemal 60 proc. z nich chciałoby podjąć taką współpracę ponownie.
Oszczędność czasu
Przedstawiciele portalu przytaczają wyniki badania: pośrednicy są kojarzeni z zaangażowaniem (59 proc.), byciem pomocnym (58 proc.) i profesjonalizmem (57 proc.). - Dla wielu osób na pozytywny odbiór pośrednika wpływa również fakt, że dba o interesy klienta (55 proc.) i ma dużą wiedzę (51 proc.), doskonale zna swoje oferty, osobiście odwiedza nieruchomości, poznaje okolicę – wynika z badań. - Poprzez selekcję nieruchomości, oferowanie tylko tych aktualnych i dopasowanych do preferencji, agent oszczędza czas klientów. Według badania jest to jedna z kluczowych motywacji korzystania z usług pośrednika. Polacy cenią sobie sprawne dopełnienie formalności (52 proc.), ograniczenie czasu, który musieliby poświęcić na wyszukiwanie ofert (51 proc.), pomoc w znalezieniu nieruchomości skrojonej na miarę potrzeb (47 proc.) czy bezpieczeństwo transakcji (44 proc.).
Z badania wynika, że osoby, które już korzystały z usług agenta, mają bardziej sprecyzowane oczekiwania co do kolejnej współpracy. - Dla 91 proc. respondentów ważny jest czas na podjęcie decyzji, bez nacisków pośrednika. Niewiele mniej, bo 90 proc. osób podkreśliło, że agent powinien weryfikować status prawny nieruchomości, które ma w ofercie. Istotne są także pomoc w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i bezpieczeństwo transakcji (90 proc.), jak też szeroki wybór ofert i pomoc w negocjacji najkorzystniejszej ceny (89 proc.).
- Zaangażowanie agenta nieruchomości to dla kupującego inwestycja. Wyraźnie widzimy, jak zmienia się podejście do współpracy z nimi. Klienci są świadomi, czego i w jakiej jakości oczekują – podkreśla Anna Michałkiewicz z Otodomu. - Nowoczesne narzędzia czy szeroka i wiedza o sytuacji rynkowej są tylko przykładami.