Co trzeci klient na rynku wtórnym to inwestor

34 proc. zakupów na rynku wtórnym to transakcje inwestycyjne – wynika z raportu Metrohouse i Gold Finance.

Publikacja: 10.09.2021 15:32

Co trzeci klient na rynku wtórnym to inwestor

Bloki

Foto: Adam Burakowski

aig

- Boom zakupowy trwa w najlepsze, mimo zapowiedzi podwyżek stóp procentowych – zwraca uwagę Marcin Jańczuk, ekspert sieciowej agencji Metrohouse. – Do inwestycji w nieruchomości zachęcają niskie stopy procentowe i nadwyżki finansowe. Coraz mniejsza liczba ciekawych ofert przesądziła także o wzroście cen.

Jak podaje najnowszy barometr Metrohouse i Gold Finance za II kw. 2021 r., nadal widać zwiększone zainteresowanie domami i działkami, ale na pierwsze miejsce wciąż wysuwają się mieszkania o powierzchni 35-50 mkw. - Biorąc pod uwagę największe miasta, lokale te były udziałem aż 36 proc. wszystkich transakcji w II kw. – mówi Marcin Jańczuk. - Na drugie miejsce, z wynikiem 29 proc., wyłaniają się transakcje z udziałem nieruchomości pomiędzy 50 a 65 mkw. W tym samym kwartale ubiegłego roku udział w transakcjach mieszkań o tych samych parametrach wynosił 38 proc. Widać wyraźnie, jaki wpływ na preferencje klientów kupujących mają podwyżki cen nieruchomości. Trzecie miejsce należy do mieszkań znacznie większych, pomiędzy 65 a 100 mkw. To 18 proc. wszystkich transakcji. Natomiast popularne dotychczas kawalerki wzbudzają zainteresowanie głównie inwestorów – odpowiadają za 14 proc. transakcji – wskazuje ekspert.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nieruchomości
Mieszkania na gdańskiej Morenie z certyfikatem BREEAM
Nieruchomości
Resi4Rent rośnie na wrocławskim rynku. Gotowe są kolejne mieszkania na wynajem
Nieruchomości
Wielki recykling biurowców
Nieruchomości
„Okazje do kwadratu” i „cenowe wow”. Deweloperzy rozwiązali worek z promocjami
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nieruchomości
Fala renowacji kontra fala patologii