Podczas targów MIPIM w Cannes swoją ofertę prezentuje kilkaset miast. Czym przed inwestorami chce się wyróżnić Gdynia?
- Atrakcyjnych miast w Polsce - która przed chwilą została wskazana jako ten kraj, który oferuje inwestorom zagranicznym najwięcej i prowadzi do najszybszego sukcesu finansowego - jest z pewnością wiele – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - My natomiast oferujemy coś, czego nie mają inne miasta: to bardzo wysoka jakość życia w bardzo kompaktowym mieście.
- Gdynia oferuje wszystkie uciechy miast wielkich, ale zarazem pozostaje wygodną do życia przestrzenią, w której nie trzeba spędzać całego życia w korku – akcentuje wiceprezydent Gdyni.
I wskazuje na dwa ważne aspekty. – Po pierwsze, coraz silniej stawiamy na rozwój naszej turystyki. Ale rozumianej specyficznie. Przede wszystkim tej biznesowej, adresowanej do zamożniejszego klienta, który niekoniecznie przyjeżdża, aby leżeć na plaży - to oczywiście również polecamy - ale raczej, by wziąć udział w ciekawej konferencji, załatwić swoje biznesowe sprawy, a przy okazji wpaść na świetną wystawę, obejrzeć spektakl w teatrze, albo pójść na koncert czy też wziąć udział w światowej rangi wydarzeniu sportowym - wymienia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
- Drugi aspekt o kwestia pracowników. Dzisiaj już wszyscy zgodnie mówią, że inwestorzy szukając nowych lokalizacji bądź podejmując decyzję o rozwoju swoich siedzib, kierują się przede wszystkim tzw. talent poolem, czyli badają, gdzie znajdą pracowników. Bo to dzisiaj największy problem i największe wyzwanie - wskazuje wiceprezydent Gdyni.