Raper Bad Bunny lokomotywą latynoskiej muzyki

Wartość przychodów muzyki latynoskiej w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy przekroczyła 1 miliard dolarów i osiągnęła 8 proc. udziałów w streamingu.

Publikacja: 15.04.2023 10:48

Bad Bunny

Bad Bunny

Foto: AFP

Tę sytuację można określić efektem Bad Bunny, który w minionym roku najwięcej zarobił na sprzedaży albumu „Un Verano Sin Ti”, wyprzedzając Taylor Swift, a miał też najwyższe wpływy z koncertów. Był też najpopularniejszym globalnym artystą w Spotify.

Według danych opublikowanych przez RIAA, przychody ze sprzedaży detalicznej muzyki latynoskiej w Stanach wyniosły w zeszłym roku 1,09 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 23,8 proc. wobec 2021 roku. 97 proc. wszystkich przychodów generowanych przez muzykę latynoską w USA pochodzi ze streamingu. Płatne subskrypcje odnotowały największy wzrost przychodów o 28,7 proc. do wysokości 758,3 mln USD. Wartość sprzedaży muzyki latynoskiej wzrosła również w formacie winylowym o 67 proc. do 9,1 mln USD.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Muzyka popularna
Led Zeppelin w polskich kinach. Robert Plant zarobił 7 mln funtów na tantiemach
Muzyka popularna
Legendy polskiego rapu zagrają na trzeciej edycji The Legend Festiwal
Muzyka popularna
Koncerty 2025. Kto pobije w Polsce rekord Taylor Swift?
Muzyka popularna
Taylor Swift, Dawid Podsiadło i Taco Hemingway: Czas koncertowych sukcesów
Muzyka popularna
Będzie kolejna płyta Nine Inch Nails? Lider zespołu zapowiada powrót