Szokujące okazały się dane dotyczące rezygnacji z usług Spotify w Wielkiej Brytanii. Jak podało BBC, z płatnej subskrypcji w pierwszym kwartale zrezygnowało milion osób. Przyczyny są proste: gospodarstwa domowe są zmuszone do oszczędzania przy wzroście cen żywności i energii.
Firma Kantar, badająca nastroje konsumentów wskazała, że aż 37 procent podało taką przyczynę rezygnacji z korzystania z płatnej muzyki w sieci. Najszybciej grupa ta rośnie w populacji poniżej 35. roku życia. Dotyczy to również Amazona. Za roczną subskrypcję Spotify i Amazona trzeba rocznie zapłacić po 120 funtów. Okazuje się, że to kwota zauważalna w malejącym domowym budżecie.
Czytaj więcej
Spotify buduje nową nogę biznesową. Aplikacja znana przez melomanów będzie teraz miała okazję dotrzeć do fanów książek.
Po publikacji brytyjskich raportów za pierwszy kwartał 2022 r. wartość rynkowa Universal Music Group spadła o ponad 4 mld dolarów, według danych YCharts. Spotify stracił 1,45 mld dolarów, zaś Warner Music Group prawie miliard dolarów. Analitycy wskazują, że za tymi obniżkami stoi właśnie lektura raportu Kantara. Także dlatego, że zapowiedział poważny kryzys również w filmowym segmencie rynku cyfrowego, gdzie liderem jest Netflix.
Portal ujawnił, że w pierwszym kwartale 2022 r. stracił na świecie 600 tys. abonentów. To nie wszystko: zjawisko utraty klientów będzie miało poważniejszą skalę w drugim kwartale i może kosztować Netflix rezygnację z nawet 2 mln subskrypcji.