W ten sposób portal społecznościowy chce walczyć z botami oraz fałszywymi profilami służącymi do rozsyłania spamu, fake newsów oraz szerzenia hejterskich treści.
- To jest ważna zmiana, która ma nas ochronić przed osobami, które nadużywają naszej otwartości - napisali na blogu dyrektorzy Del Harvey oraz Yoel Roth, odpowiedzialni za wdrożenie nowych mechanizmów.
Weryfikację ma wesprzeć sztuczna inteligencja, która Twitter już w maju tego roku wykorzystał do zidentyfikował 9,9 mln podejrzanych kont tygodniowo.
Dotychczas nowi użytkownicy Twittera aby założyć konto musieli podać swoje dane, adres e-mail oraz wymyślić hasło dostępu do profilu. Teraz Twitter chce dodatkowej rzeczy - numeru telefony, by za pomocą SMS-a zweryfikować kto jest faktycznie właścicielem konta.
Procedura teraz wygląda tak, że podczas zakładania przez użytkownika nowego konta Twitter wyświetla okno w którym prosi o potwierdzenie założenia profilu przez podanie adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego. Po wpisaniu adresu e-mail wysyłany jest link weryfikacyjny. Natomiast po podaniu numeru telefonu użytkownik otrzymuje SMS-em kod, który musi wpisać w odpowiedniej w otwartym oknie.