Sztaby kandydatów postawiły na sieć

Niecałe 3 mln zł wydano na reklamę telewizyjną w kampanii prezydenckiej. Budżety przyciągał internet – wynika z wstępnych danych zebranych przez „Rz".

Publikacja: 13.07.2020 21:00

Sztaby kandydatów postawiły na sieć

Foto: AFP

Komitety wyborcze największych partii politycznych w Polsce przy okazji wyborów parlamentarnych wydają po około 30 mln zł, z czego średnio około dwie trzecie na obecność w środkach masowego przekazu, czyli na reklamę w telewizji, radiu, internecie, prasie i na plakatach. W czasie wyborów prezydenckich łączne budżety najzamożniejszych komitetów są niższe. Dla przykładu, w 2015 r., jak wyliczyła Fundacja im. Stefana Batorego, pięciu głównych kandydatów na najwyższe stanowisko w państwie miało do dyspozycji 35,2 mln zł. Z tej sumy około 22,3 mln zł przeznaczone zostało właśnie na reklamę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń