Allegro chce się intensywniej rozwijać

Tegoroczne nakłady mają sięgnąć 560–600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Głównie przez budowę własnej sieci automatów do paczek.

Publikacja: 04.03.2021 21:00

Allegro chce się intensywniej rozwijać

Foto: Shutterstock

Allegro podpisało umowę z polską firmą Modern-Expo na dostarczenie automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsza partia pojawi się już w połowie roku, a do końca 2021 r. ich sieć zwiększy się do 1,5 tys. Umowa opiewa na 3 tys. urządzeń. – Nasza umowa z InPostem jest absolutnie niezagrożona, będziemy rozwijać współpracę – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

W 2020 r. sprzedaż na platformie Allegro wyniosła 35,1 mld zł i była o 54 proc. wyższa niż rok wcześniej. Przychody spółki m.in. z tytułu prowizji wyniosły niemal 4 mld zł. Według prognoz w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o kilkanaście procent r./r., przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r./r.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?