Allegro podpisało umowę z polską firmą Modern-Expo na dostarczenie automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsza partia pojawi się już w połowie roku, a do końca 2021 r. ich sieć zwiększy się do 1,5 tys. Umowa opiewa na 3 tys. urządzeń. – Nasza umowa z InPostem jest absolutnie niezagrożona, będziemy rozwijać współpracę – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.
W 2020 r. sprzedaż na platformie Allegro wyniosła 35,1 mld zł i była o 54 proc. wyższa niż rok wcześniej. Przychody spółki m.in. z tytułu prowizji wyniosły niemal 4 mld zł. Według prognoz w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o kilkanaście procent r./r., przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r./r.
– Na koniec roku mieliśmy 128 tys. sprzedawców oraz 13 mln kupujących. Ich liczba w 2020 była większa niż kiedykolwiek. Średnio wydatki na jednego kupującego wzrosły o 36 proc., do 2,7 tys. zł – mówi Francois Nuyts.
Allegro zwiększa inwestycje – tegoroczne nakłady mają sięgnąć 560–600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. W latach 2022–2023 wyniosą 700–950 mln zł. – To efekt rozwoju magazynów, własnej sieci urządzeń do odbioru, jak i nowych biur – mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.