Cyfryzacja w Polsce to odległy proces

- Kiedy National Geographic albo Discovery pokazują swoje programy w HD, widać wyraźną różnicę jakości - mówi Rich Ross, prezes Disney Channels Worldwide

Publikacja: 15.07.2008 01:05

Cyfryzacja w Polsce to odległy proces

Foto: Rzeczpospolita

Rz: W Hiszpanii Disney przeszedł z nadawaniem swoich kanałów na cyfrowe nadawanie naziemne. Czy podobne plany macie wobec Polski?

Rich Ross:

Tutaj na razie skupiamy się na tym, co mamy, a mamy partnerów wśród sieci kablowych i platform cyfrowych. Najważniejszą rzeczą jest dla nas to, żeby nasze programy oglądało jak najwięcej dzieci i ich rodzin. Robimy wszystko, żeby tak było.

Weźmiecie udział w konkursach na zagospodarowanie cyfrowej telewizji naziemnej w Polsce?

Nie mamy w tej sprawie stanowiska, to odległy proces.

To teraz głośny temat – mamy tu już News Corp., rynek spekuluje, że cyfrowymi multipleksami mogą się interesować Disney i Bertelsmann.

Interesujemy się płatną telewizją naziemną na dojrzałych rynkach, ale musimy być w tej kwestii bardzo rozważni. Każdy rynek, na którym działamy, ma swoją specyfikę i zanim podejmiemy taką decyzję, musimy być pewni, że odniesiemy sukces.

To dlaczego zdecydowaliście się na to w Hiszpanii?

Bo mieliśmy tam mały zasięg w płatnej telewizji. Przejście na naziemne nadawanie cyfrowe pozwoliło nam go potroić.

Dlaczego zadebiutowaliście w Polsce tak późno? Na rynku byli już wtedy inni zachodni nadawcy.

Czekaliśmy, aż sytuacja ekonomiczna będzie tu odpowiednia do wejścia. Mimo że pojawiliśmy się tu dopiero dwa lata temu, szybko dostaliśmy się na sam szczyt zestawień oglądalności, więc myślę, że weszliśmy w dobrym momencie. Jestem zaskoczony, jak duże odnotowujemy tu zwyżki. Należące do nas Disney Channel i Jetix znajdują się w grupie trzech najważniejszych kanałów dziecięcych na rynku.

Planujecie inwestować w Polsce w kanały nadawane w wysokiej rozdzielczości (HD)?

Właśnie ruszyliśmy z HD w USA. Ta technologia stawia jednak duże wymagania i musimy w jej przypadku ściśle współpracować z operatorami. Trzeba też sobie zadać pytanie, jakie znaczenie dla konsumentów ma HD. Kiedy National Geographic albo Discovery pokazują swoje programy w HD, widać wyraźną różnicę jakości. Przy naszej ofercie programowej nie jest ona już taka duża.

Media
Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń