„Zimny Lech” napędzi sprzedaż

Zdaniem ekspertów, kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej nie zaszkodzi wynikom grupy. Wręcz przeciwnie

Publikacja: 08.08.2010 19:18

Kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej

Kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

– Dla Kompanii to same zyski. To jest tak, że im więcej się o jakiejś marce mówi i pisze, tym lepiej dla niej. Rośnie jej rozpoznawalność – nie ma wątpliwości Roman Jędrkowiak, właściciel firmy doradztwa marketingowego CMO of The Year.

Chodzi o reklamę piwa, która została umieszczona naprzeciwko Wawelu, gdzie pochowano Lecha Kaczyńskiego. Kontrowersje wywołało hasło reklamowe „Spragniony wrażeń? Zimny Lech”.

- Nie spodziewamy się, żeby ta reklama miała jakikolwiek wpływ na nasze wyniki – mówi „Rzeczpospolitej” Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że trudno jest ocenić w krótkim okresie co wpływa na dynamikę sprzedaży. - Tych czynników jest wiele, ale największy wpływ ma pogoda. A że słońce świeci, piwa sprzedajemy więcej niż na przykład w deszczowym maju – mówi.

Kompania Piwowarska trzy miesiące temu przeprowadziła badanie, którego celem było określenie, czy hasło reklamowe marki Lech wywołuje skojarzenia z tragiczną śmiercią prezydenta Kaczyńskiego. Badanie pokazało, że takie skojarzenia miało 3,1 proc. badanych. - Zagrożenie było szczególnie małe w przypadku elektoratu PiS (1 proc. badanych). Jeżeli skojarzenia ze śmiercią Lecha Kaczyńskiego pojawiały się, to nie były wywoływane przez reklamę (0,7 proc.), ale przez prezentowane w oderwaniu od niej hasło (2,4 proc.) – podkreśla Paweł Kwiatkowski.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku. Ma 42,9 proc. udziałów. Za nią znajduje się Grupa Żywiec z 35 proc. – Kompania pozostaje liderem, gdyż posiada w swoim portfelu wiele marek, które na pewno poradzą sobie w najważniejszym dla branży piwowarskiej okresie – podkreśla Marcin Stebakow, analityk Beskidzkiego Domu Maklerskiego.

Sprzedaż piwa w Polsce spada. - Ma na to wpływ szereg czynników m.in. wzrost akcyzy oraz surowców, które istotnie podwyższają koszty produkcji, a tym samym cenę w sklepach – mówi Stebakow. Dodaje, że według prognoz firmy badawczej Euromonitor International w 2010 r. Polacy wydadzą na piwo 19,1 mld zł – czyli o 5 proc. mniej niż przed rokiem.

 

 

– Dla Kompanii to same zyski. To jest tak, że im więcej się o jakiejś marce mówi i pisze, tym lepiej dla niej. Rośnie jej rozpoznawalność – nie ma wątpliwości Roman Jędrkowiak, właściciel firmy doradztwa marketingowego CMO of The Year.

Chodzi o reklamę piwa, która została umieszczona naprzeciwko Wawelu, gdzie pochowano Lecha Kaczyńskiego. Kontrowersje wywołało hasło reklamowe „Spragniony wrażeń? Zimny Lech”.

Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach