Aktualizacja: 30.07.2020 06:59 Publikacja: 29.07.2020 21:00
Foto: Bloomberg
Związek Firm Public Relations podsumował 2019 r. w branży. W tegorocznej edycji w rankingu podmiotów indywidualnych uczestniczyło 16 firm, a w rankingu grup – 6. Podobnie jak w poprzednich latach, także tym razem kryterium, które decydowało o pozycji agencji, był audytowany dochód z prowizji (ang. fee income), czyli przychód z tytułu opłat i prowizji od klientów agencji za jej własne usługi.
W kategorii firm indywidualnych pierwsze miejsce przypadło agencji MSL z ubiegłorocznym dochodem 18,26 mln zł (wzrost o 0,1 proc. rok do roku). Do głównych klientów MSL należeli m.in. technologiczni giganci, tacy jak Netflix czy Huawei, ale także linie lotnicze Emirates czy Procter & Gamble. Drugie miejsce w tej samej klasyfikacji należało do agencji Hill+Knowlton Strategies, która zarobiła 11,35 mln zł (wzrost o 16,7 proc. w porównaniu z 2018 r.). Także wśród klientów tej agencji był w ub.r. Huawei, a oprócz chińskiego koncernu do głównych zleceniodawców agencji należały Biedronka, Boeing czy Facebook. Trzecia lokata przypadła w udziale 38 Content Communication, która zarobiła 9 mln zł, mając w portfolio klientów, takich jak m.in. Ministerstwo Cyfryzacji. Wszystkie trzy wymienione firmy awansowały o jedno miejsce w rankingu. Przed rokiem numerem jeden byli Partner of Promotion, których zabrakło w zestawieniu.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas