MSL i Grupa Komunikacja Plus na czele tabeli zarobków

Firmy od public relations podsumował 2019 rok. Z obawami, ale i nadzieją patrzą w przyszłość.

Aktualizacja: 30.07.2020 06:59 Publikacja: 29.07.2020 21:00

MSL i Grupa Komunikacja Plus na czele tabeli zarobków

Foto: Bloomberg

Związek Firm Public Relations podsumował 2019 r. w branży. W tegorocznej edycji w rankingu podmiotów indywidualnych uczestniczyło 16 firm, a w rankingu grup – 6. Podobnie jak w poprzednich latach, także tym razem kryterium, które decydowało o pozycji agencji, był audytowany dochód z prowizji (ang. fee income), czyli przychód z tytułu opłat i prowizji od klientów agencji za jej własne usługi.

W kategorii firm indywidualnych pierwsze miejsce przypadło agencji MSL z ubiegłorocznym dochodem 18,26 mln zł (wzrost o 0,1 proc. rok do roku). Do głównych klientów MSL należeli m.in. technologiczni giganci, tacy jak Netflix czy Huawei, ale także linie lotnicze Emirates czy Procter & Gamble. Drugie miejsce w tej samej klasyfikacji należało do agencji Hill+Knowlton Strategies, która zarobiła 11,35 mln zł (wzrost o 16,7 proc. w porównaniu z 2018 r.). Także wśród klientów tej agencji był w ub.r. Huawei, a oprócz chińskiego koncernu do głównych zleceniodawców agencji należały Biedronka, Boeing czy Facebook. Trzecia lokata przypadła w udziale 38 Content Communication, która zarobiła 9 mln zł, mając w portfolio klientów, takich jak m.in. Ministerstwo Cyfryzacji. Wszystkie trzy wymienione firmy awansowały o jedno miejsce w rankingu. Przed rokiem numerem jeden byli Partner of Promotion, których zabrakło w zestawieniu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?