Regionalna konsolidacja e-handlu

Są kolejne przykłady konsolidacji handlu. Dla wielu firm to jedyna szansa na przetrwanie. Konkurencja jeszcze się zaostrzy, jeśli Amazon zacznie sprzedawać w Polsce.

Publikacja: 14.01.2015 09:09

Grupa Polskapresse wnosi serwis Gruper do regioponalnej grupy e-commerce Zumzi, Naspers z koeli prze

Grupa Polskapresse wnosi serwis Gruper do regioponalnej grupy e-commerce Zumzi, Naspers z koeli przenosi Agito do eMAG.

Foto: 123RF

Nie zdarzyło się, aby w tak krótkim czasie zawarte zostały aż dwie transakcje, które pokazują nowy kierunek zmian na wciąż bardzo rozdrobnionym rynku e-commerce. Nieunikniona jest jego konsolidacja, i to nie tylko na poziomie krajowym, ale i regionalnym.

Grupa Polskapresse, główny udziałowiec serwisu zakupów grupowych Gruper, podała, że swoje akcje (wraz z akcjonariuszami mniejszościowymi) wnosi do spółki Zumzi, działającej na rynku e-commerce w siedmiu krajach regionu. Jej udziałowcami są fundusze Rebate Networks z Niemiec i rumuński Neogen – nie wiadomo, jaki pakiet będzie finalnie należał do Polskapresse.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję