Regionalna konsolidacja e-handlu

Są kolejne przykłady konsolidacji handlu. Dla wielu firm to jedyna szansa na przetrwanie. Konkurencja jeszcze się zaostrzy, jeśli Amazon zacznie sprzedawać w Polsce.

Publikacja: 14.01.2015 09:09

Grupa Polskapresse wnosi serwis Gruper do regioponalnej grupy e-commerce Zumzi, Naspers z koeli prze

Grupa Polskapresse wnosi serwis Gruper do regioponalnej grupy e-commerce Zumzi, Naspers z koeli przenosi Agito do eMAG.

Foto: 123RF

Nie zdarzyło się, aby w tak krótkim czasie zawarte zostały aż dwie transakcje, które pokazują nowy kierunek zmian na wciąż bardzo rozdrobnionym rynku e-commerce. Nieunikniona jest jego konsolidacja, i to nie tylko na poziomie krajowym, ale i regionalnym.

Grupa Polskapresse, główny udziałowiec serwisu zakupów grupowych Gruper, podała, że swoje akcje (wraz z akcjonariuszami mniejszościowymi) wnosi do spółki Zumzi, działającej na rynku e-commerce w siedmiu krajach regionu. Jej udziałowcami są fundusze Rebate Networks z Niemiec i rumuński Neogen – nie wiadomo, jaki pakiet będzie finalnie należał do Polskapresse.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?