Jaka jest kondycja finansowa Telewizji Polskiej i Polskiego Radia?

W 2023 r. Telewizja Polska radziła sobie na rynku reklamy lepiej niż wcześniej, a Polskie Radio utrzymało audytorium. Jednak bez państwowego wsparcia nie potrafią one żyć.

Aktualizacja: 28.12.2023 06:09 Publikacja: 28.12.2023 03:00

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Foto: Wojtek Radwański / AFP

Nie ma jeszcze wyników finansowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia za 2023 r. Sprawozdania publicznych mediów i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za wcześniejsze lata wskazują jednak, że pod względem finansowym są one w trudniejszym położeniu niż nadawcy komercyjni.

Jeśli nie uwzględniać wsparcia państwa (wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego i sprzedaży bonów skarbowych), w 2021 r. Telewizja Polska przy 1,34 mld zł przychodu uzyskała 15 mln zł zysku na działalności. Dla porównania – Grupa TVN w tym samym czasie według KRRiT zarobić miała 171 mln zł przy przychodach w wysokości 1,83 mld zł, a Telewizja Polsat ponad 500 mln zł przy 1,87 mld zł przychodu.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?