Aktualizacja: 13.03.2025 14:46 Publikacja: 02.03.2023 17:44
Foto: Adobe Stock
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy to oddolna inicjatywa branży reklamowej – agencji i reklamodawców. Każdy, kto uważa, że dana reklama narusza zasady prawa lub etyki, może zaskarżyć ją do Rady. Jej arbitrzy rozpatrują ją, biorąc pod uwagę m.in. zgodność reklamy z Kodeksem Etyki Reklamy.
Nowe zapisy, odnoszące się do reklamy środowiskowej, mają pomóc w ocenianiu reklam „podejrzewanych” o greenwashing. Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy, uzasadniając ich wprowadzenie podkreślał jednak, że ich rola jest znacznie szersza. - Mają być one również wskazówką dla reklamodawców i twórców reklam nt. tego, jak formułować przekaz, by nie być posądzonym o greenwashing - tłumaczył. - Z jednej strony zdajemy sobie sprawę, że jest to ważne ze względów wizerunkowych. Z drugiej jednak mamy nadzieję, że dla będzie to jeden z impulsów do wprowadzania realnych działań na rzecz środowiska – dodał.
Znane użytkownikom platform streamingowych i abonentom płatnej telewizji funkcje schodzą pod strzechy. Warunek: antena i telewizor z internetem.
Parlamentarzyści i pracownicy ministerstw obiecali kinom wsparcie w poszukiwaniu źródeł finansowania inwestycji w wymianę projektorów.
„Rzeczpospolita” znalazła się w finale międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards 2025 w kategorii „Best Use of an Event to Build a News Brand”. Kapituła konkursu doceniła projekt Salonu „Rzeczpospolitej”, który powstał podczas ostatniego Forum Ekonomicznego w Karpaczu, jako przestrzeń unikalnego dialogu pomiędzy biznesem, polityką i światem designu.
Około pół miliona złotych kar nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na popularne osoby w świecie mediów społecznościowych: Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską (Dodę) i Małgorzatę Rozenek-Majdan.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Obecni i byli pracownicy dziennika „The Washington Post” buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi po tym, jak ogłosił „znaczącą” zmianę redakcyjną, która spowoduje, że sekcja opinii gazety skupi się niemal wyłącznie na dwóch tematach: wolnościach osobistych i wolnym rynku.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Firma, która stoi za Facebookiem, zaczęła wprowadzać nowe zastosowania dla technologii rozpoznawania twarzy. Swoje nietypowe rozwiązanie wykorzysta w krajach UE i w Wielkiej Brytanii do walki z oszustami.
Około pół miliona złotych kar nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na popularne osoby w świecie mediów społecznościowych: Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską (Dodę) i Małgorzatę Rozenek-Majdan.
Kancelaria Premiera rozpisała przetarg na usługi reklamowe w mediach społecznościowych, a w kolejce są następne, warte w sumie 4,2 mln zł. Opozycja doszukuje się w nich związków z nadchodzącymi wyborami.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Polska zajęła 32. miejsce w globalnym rankingu Soft Power Index. Pierwsze są USA, przed Chinami. Rosja ma silne 16. miejsce. Czechy notują spadek. „Wynik Polski mógłby być lepszy, bo jest 20. gospodarką świata”.
Czy nasze urządzenia nas podsłuchują i wysyłają spersonalizowane reklamy? Na to wygląda. A wystarczy przeprowadzić prosty test. Eksperci radzą zadbać o prywatność.
Telewizja Republika miałaby raczej małe szanse na pociągnięcie do odpowiedzialności szefa WOŚP za postawienie ultimatum firmom reklamującym się w tej stacji. Jerzy Owsiak musiałby najpierw zostać uznany za przedsiębiorcę konkurującego z medium.
Brak wdrożenia dyrektywy w chwili czynu nie uniemożliwia stosowania unijnych regulacji przy jego ocenie – uznała Izba Odpowiedzialności Zawodowej. I uchyliła wyrok wobec adwokata, który reklamował swoje usługi w internecie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas