Rada Reklamy mówi „stop” greenwashingowi

Rada Reklamy chce walczyć z greenwashingiem. Pomóc w tym mają nowe zapisy Kodeksu Etyki Reklamy, które weszły w życie z początkiem marca.

Publikacja: 02.03.2023 17:44

Rada Reklamy mówi „stop” greenwashingowi

Foto: Adobe Stock

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy to oddolna inicjatywa branży reklamowej – agencji i reklamodawców. Każdy, kto uważa, że dana reklama narusza zasady prawa lub etyki, może zaskarżyć ją do Rady. Jej arbitrzy rozpatrują ją, biorąc pod uwagę m.in. zgodność reklamy z Kodeksem Etyki Reklamy.

Nowe zapisy, odnoszące się do reklamy środowiskowej, mają pomóc w ocenianiu reklam „podejrzewanych” o greenwashing. Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy, uzasadniając ich wprowadzenie podkreślał jednak, że ich rola jest znacznie szersza. - Mają być one również wskazówką dla reklamodawców i twórców reklam nt. tego, jak formułować przekaz, by nie być posądzonym o greenwashing - tłumaczył. - Z jednej strony zdajemy sobie sprawę, że jest to ważne ze względów wizerunkowych. Z drugiej jednak mamy nadzieję, że dla będzie to jeden z impulsów do wprowadzania realnych działań na rzecz środowiska – dodał.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń