Reklama

Netflix i inni wygrywają z telewizją. Na razie nie w Polsce

Serwisy streamingowe w tym roku po raz pierwszy zajmą Amerykanom więcej czasu niż tradycyjna telewizja – prognozują eksperci. Są dane na temat Polski.

Publikacja: 23.02.2023 20:04

Netflix i inni wygrywają z telewizją. Na razie nie w Polsce

Foto: Adobe Stock

Dorośli Amerykanie spędzą w tym roku więcej czasu na oglądaniu wideo na platformach takich jak Netflix i YouTube niż oglądając tradycyjną telewizję – przewiduje Insider Intelligence.

Analityczna firma spodziewa się, że na linearną telewizję widzowie ci przeznaczą mniej niż połowę czasu, który poświęcają na oglądanie. Tym samym będzie to mniej niż trzy godziny dziennie. Tymczasem na “cyfrowe wideo” amerykański widz miałby przeznaczać w tym roku 3 godziny i 11 minut dziennie.

- Biorąc pod uwagę upodobanie nastolatków do mediów społecznościowych i streamingu kosztem telewizji, możemy spodziewać się, że ten trend umocni się – uważa Paul Verna, główny analityk Insider Inteligence cytowany w informacji prasowej.

Netflix i YouTube są najpopularniejszymi platformami wideo na amerykańskim rynku. Dorośli mieszkańcy tego kraju poświęcają każdemu z serwisów około 33 minut dziennie.

Czytaj więcej

Netflix obniża ceny w ponad 30 krajach
Reklama
Reklama

Widzów do platform streamingowych przyciągnąć mają dodatkowo wydarzenia sportowe emitowane live.

Głównym motorem zmiany ma być jednak chińska platforma TikTok. Wg Insider Intelligence czas, który Amerykanie na niej spędzają skokowo rośnie. Ma to być w tym roku główny konkurent Netfliksa.

I wszystkie te stwierdzenia padają na krótko przed marcowymi zeznananiami prezesa TikToka, Shou Zi Chew w Waszyngtonie. Platforma jest oskarżana o to, że jest zapleczem Komunistycznej Partii Chin.

W Polsce firma badawcza Nielsen opublikowała dane, z których wynika, że tradycyjna telewizja trzyma się mocno. Streamingowe platformy w styczniu br. odpowiadały za 5,9 proc. czasu, który widz spędza przed telewizorem. Podobnie jak w USA, także u nas, największy udział w tym kawałku tortu mają Netflix i YouTube. Netfliksowi poświęcano 1,8 proc. czasu, a YouTube 1,3 proc.

Dane te nie obejmują przy tym innych kranów: laptopów, czy smartfonów, które również używane są do oglądania treści na platformach streamingowych.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama