„Parkiet”, według ponad 4 tysięcy osób biorących udział w badaniu, niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „najpopularniejsze gazety i czasopisma”.
„Wśród gazet i czasopism prym wiodą tytuły, które na tle bardziej horyzontalnej konkurencji, zdecydowanie więcej uwagi poświęcają tematom inwestycyjnym. Trzy gwiazdki dla „Parkietu” i „Pulsu Biznesu” za pojawienie się w odpowiedziach 20 proc. ankietowanych, to również utrzymanie stanu sprzed roku” – czytamy na stronie SII.
Wśród najważniejszych źródeł informacji dla inwestorów indywidualnych wysoką pozycję w zestawieniu serwisów internetowych zajął parkiet.com. Doceniono również forum parkiet.com (fora internetowe) oraz Parkiet TV (w kategorii: najpopularniejsze kanały na YouTube).
Czytaj więcej
Najnowszy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera „Rzeczpospolita”, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w październiku ponad 2,3 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. cytowań.
- Wysokie pozycje „Parkietu” w różnych kategoriach badania OBI to dobra informacja, bo pokazuje, że nie tylko inwestorzy instytucjonalni doceniają jakość tzw. kontentu tworzonego przez największy w Polsce newsroom gospodarczy, ale również czynią to inwestorzy indywidualni. Na bieżąco staramy się reagować i dopasować treściami do aktualnych potrzeb naszych czytelników. Na przykład według badania OBI coraz większe grono inwestorów inwestuje z myślą o emeryturze (zapewne w spółki dywidendowe), w ETF-y czy w akcje za granicą. Jedna piąta badanych miała do czynienia z kryptowalutami. Takich tematów na naszych łamach, w gazecie, w internecie czy w telewizji również jest i będzie coraz więcej – komentuje Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”.