„Parkiet” wśród najważniejszych tytułów prasowych dla inwestorów indywidualnych

Kolejne Ogólnopolskie Badanie Inwestorów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych przyniosło optymistyczne informacje dla Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.

Publikacja: 01.12.2022 15:10

„Parkiet” wśród najważniejszych tytułów prasowych dla inwestorów indywidualnych

Foto: Marketing

„Parkiet”, według ponad 4 tysięcy osób biorących udział w badaniu, niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „najpopularniejsze gazety i czasopisma”.

„Wśród gazet i czasopism prym wiodą tytuły, które na tle bardziej horyzontalnej konkurencji, zdecydowanie więcej uwagi poświęcają tematom inwestycyjnym. Trzy gwiazdki dla „Parkietu” i „Pulsu Biznesu” za pojawienie się w odpowiedziach 20 proc. ankietowanych, to również utrzymanie stanu sprzed roku” – czytamy na stronie SII.

Wśród najważniejszych źródeł informacji dla inwestorów indywidualnych wysoką pozycję w zestawieniu serwisów internetowych zajął parkiet.com. Doceniono również forum parkiet.com (fora internetowe) oraz Parkiet TV (w kategorii: najpopularniejsze kanały na YouTube).

Czytaj więcej

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

- Wysokie pozycje „Parkietu” w różnych kategoriach badania OBI to dobra informacja, bo pokazuje, że nie tylko inwestorzy instytucjonalni doceniają jakość tzw. kontentu tworzonego przez największy w Polsce newsroom gospodarczy, ale również czynią to inwestorzy indywidualni. Na bieżąco staramy się reagować i dopasować treściami do aktualnych potrzeb naszych czytelników. Na przykład według badania OBI coraz większe grono inwestorów inwestuje z myślą o emeryturze (zapewne w spółki dywidendowe), w ETF-y czy w akcje za granicą. Jedna piąta badanych miała do czynienia z kryptowalutami. Takich tematów na naszych łamach, w gazecie, w internecie czy w telewizji również jest i będzie coraz więcej – komentuje Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”.

Głównym wnioskiem płynącym z OBI 2022 jest otwarcie się polskiego inwestora indywidualnego na inwestowanie na rynkach zagranicznych. Świadczą o tym dane o posiadanych akcjach spółek zagranicznych, jak i funduszach ETF notowanych poza GPW, przy jednoczesnym spadku zainteresowania polską giełdą. Równocześnie, wymagający rok sprawił, że w portfelu przeciętnego inwestora indywidualnego przybyło obligacji (zwłaszcza obligacji Skarbu Państwa) i metali szlachetnych, a część środków wycofana została na depozyty bankowe. Za największą słabość polskiego rynku kapitałowego większość inwestorów uznała negatywny wpływ polityki oraz podatek od zysków kapitałowych.

Czytaj więcej

Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” z nową ofertą prenumeraty na 2023 rok

– Kolejna edycja Ogólnopolskiego Badania Inwestorów pokazała, że polscy inwestorzy indywidualni zareagowali na wojnę, inflację i ich konsekwencje. Otworzyliśmy się szerzej na inwestowanie poza krajem, zarówno bezpośrednio w akcje zagranicznych spółek, jak i za pośrednictwem instrumentów pasywnych, takich jak ETF – mówi Michał Masłowski, wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na 4137 inwestorach, między lipcem a październikiem.

„Parkiet”, według ponad 4 tysięcy osób biorących udział w badaniu, niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „najpopularniejsze gazety i czasopisma”.

„Wśród gazet i czasopism prym wiodą tytuły, które na tle bardziej horyzontalnej konkurencji, zdecydowanie więcej uwagi poświęcają tematom inwestycyjnym. Trzy gwiazdki dla „Parkietu” i „Pulsu Biznesu” za pojawienie się w odpowiedziach 20 proc. ankietowanych, to również utrzymanie stanu sprzed roku” – czytamy na stronie SII.

Pozostało 87% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?