Biznes w naszym kraju coraz chętniej sięga po podcasty

Rodzime firmy dostrzegły potencjał audycji, które budują pozycję i świadomość marki, ale też pomagają w sprzedaży. Tworzą własne programy, by wpisać się w rynkowy trend.

Publikacja: 17.10.2022 03:00

Biznes w naszym kraju coraz chętniej sięga po podcasty

Foto: Adobe Stock

Podcasty to już znacznie więcej niż tylko moda. Na świecie rynek ten wart jest 20,3 mld dol., o blisko jedną trzecią więcej niż jeszcze w 2021 r. Jak wynika z prognoz ResearchAndMarkets, do 2026 r. branża ta będzie rosnąć w tempie 30 proc. rocznie. W samej Europie rynek w tym okresie skoczy o ponad 630 mln dol. (dynamika sięgnie 24 proc. rocznie).

Nad Wisłą według Krajowego Instytutu Mediów już co dziesiąty Polak regularnie stara się słuchać podcastów, a liczba audycji w pierwszym roku pandemii zwiększyła się aż kilkukrotnie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem