"Rzeczpospolita" w czołówce i z awansem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów

Radio RMF FM, dziennik „Rzeczpospolita” oraz portal Onet.pl – to według raportu Instytut Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórcze i najczęściej cytowane media w kwietniu tego roku.

Publikacja: 11.05.2022 16:23

"Rzeczpospolita" w czołówce i z awansem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów

Foto: fot. Gremi Media

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w kraju w kwietniu było radio RMF FM, na który inne redakcje powoływały się w kwietniu 1789 razy. Na drugim miejscu znalazł się dziennik „Rzeczpospolita” (wydawnictwo Gremi Media), do którego inne tytuły odwołały się 1718 razy. Trzecie miejsce należało natomiast do Onetu z liczbą 1716 cytowań.

Dla RMF FM oznacza to awans o 4 miejsca. Dla „Rz” o jedno. „Rz” zajęła również pierwsze miejsce w kategorii dzienników o profilu ekonomiczno-biznesowym, przez „Dziennikiem Gazetą Prawną” oraz „Pulsem Biznesu”.

Za pierwszą trójką w klasyfikacji ogólnej uplasowały się kolejno dwa portale: Wp.pl oraz Interia.pl. Szóste miejsce w kategorii ogólnej należało do informacyjnej stacji telewizyjnej TVN24.

Według IMM, w zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce niezmiennie największy udział ma prasa – 33 proc., reprezentowana obok „Rz” przez „Dziennik Gazetę Prawną”, „Fakt”, „Gazetę Wyborczą” oraz „Super Express”.

Instytut odnotowuje wzrost udziału telewizji w rankingu ogólnym (do 27 proc.). Zauważa, że w TOP 15 znalazła się także telewizja TVP Info. Stacja znaczący wzrost liczby odwołań w innych mediach zarejestrowała w drugiej połowie kwietnia. Na antenie pojawił się między innymi wywiad z minister rodziny i polityki społecznej Marleną Maciąg, która poinformowała o rekordowej waloryzacji płacy minimalnej planowanej na 2023 rok.

W segmencie tygodników i dwutygodników IMM odnotowuje m.in. awans na pierwsze miejsce „Sieci”, które opublikowały w kwietniu wywiad z prezesem PiS i członkiem rządu - Jarosławem Kaczyńskim.

Wśród miesięczników i dwumiesięczników pozycję lidera utrzymał „Forbes”.

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2021 r.
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń