Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Rynek wirtualnej rzeczywistości rośnie rocznie w tempie dwucyfrowym. To szansa dla rodzimych producentów gier.

Publikacja: 11.04.2022 21:00

Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Foto: Bloomberg

Globalny rynek wirtualnej rzeczywistości powiększa się w średniorocznym tempie 27,5 proc. i za sześć lat osiągnie wartość 43 mld dolarów – wynika z danych Emergen Research, przytaczanych przez branżowy portal. Jeszcze wyższą wartość rynku, przy wyższej dynamice, prognozuje firma Mordor Intelligence.

Wirtualna rzeczywistość kojarzy się przede wszystkim z cyfrową rozrywką, ale wykorzystanie tej technologii jest znacznie szersze. Znajduje ona zastosowanie również w medycynie, handlu czy edukacji.

W segmencie gier na urządzenia VR w siłę rosną studia znad Wisły. Zaczynają już odnosić globalne sukcesy. Kilka miesięcy temu wersji na VR doczekał się „Cooking Simulator” od rodzimego Big Cheese Studio. Tytuł zebrał dobre opinie i otrzymał nagrodę Steamu za grę VR roku 2021.

– Planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 i PSVR – zapowiedział Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.

Z kolei kilka dni temu odbyła się udana premiera gry „Green Hell VR” w wersji na platformę Meta Oculus Quest 2. Ten symulator przetrwania w amazońskiej dżungli jest projektem polskiego studia Incuvo (a bazuje na hicie stworzonym przez Creepy Jar). Zajmuje wysokie drugie miejsce na liście bestsellerów Oculus Store. Wyprzedza go tylko dobrze znany tytuł „Beat Saber”.

– „Green Hell VR” ustanawia nowe standardy dla gier w technologii wirtualnej rzeczywistości na wielu różnych poziomach. Udało nam się przenieść na Meta Quest duży otwarty świat, co pozwoli graczom poczuć się, jakby wylądowali w samym środku amazońskiego lasu – twierdzi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.

Polskie studia prowadzą prace nad kolejnymi grami na urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Część premier zaplanowano jeszcze na ten rok.

Media
Ruszyła Rada Legislacyjna „Rzeczpospolitej”. Najlepsi eksperci i rekomendacje
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Media
Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście