Ciche wojny o nowe standardy badań mediów elektronicznych

Zamieszanie na rynku badań mediów elektronicznych jest większe niż kiedykolwiek. W takim kontekście prowadzone są rozmowy o nowej organizacji branżowej.

Aktualizacja: 01.02.2022 21:59 Publikacja: 01.02.2022 21:00

Ciche wojny o nowe standardy badań mediów elektronicznych

Foto: Adobe Stock

Od 2016 r. trwają próby wypracowania w Polsce nowego modelu badań nad konsumpcją telewizji, radia i internetu. W przygotowanie tzw. badania jednoźródłowego zaangażowała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, a po stronie firm prywatnych Gemius i Nielsen. Ponad rok temu ogłoszono, że trwają prace nad statutem dla tzw. JIC-a, czyli joint industry commitee, mającego zrzeszać nadawców, wydawców internetowych i firmy reklamowe.

Teraz o statucie słyszymy to samo, ale determinacja ma być większa. Szczególnie ze strony telewizji, których organizacja – tzw. MOC TV – przeżywa kryzys.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem