Ciche wojny o nowe standardy badań mediów elektronicznych

Zamieszanie na rynku badań mediów elektronicznych jest większe niż kiedykolwiek. W takim kontekście prowadzone są rozmowy o nowej organizacji branżowej.

Aktualizacja: 01.02.2022 21:59 Publikacja: 01.02.2022 21:00

Ciche wojny o nowe standardy badań mediów elektronicznych

Foto: Adobe Stock

Od 2016 r. trwają próby wypracowania w Polsce nowego modelu badań nad konsumpcją telewizji, radia i internetu. W przygotowanie tzw. badania jednoźródłowego zaangażowała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, a po stronie firm prywatnych Gemius i Nielsen. Ponad rok temu ogłoszono, że trwają prace nad statutem dla tzw. JIC-a, czyli joint industry commitee, mającego zrzeszać nadawców, wydawców internetowych i firmy reklamowe.

Teraz o statucie słyszymy to samo, ale determinacja ma być większa. Szczególnie ze strony telewizji, których organizacja – tzw. MOC TV – przeżywa kryzys.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Media
Amerykański startup przejmie TikToka w USA? Trump ma wkrótce podjąć decyzję
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Media
„Powiedz to Kobiecie", nowy podcast „Rzeczpospolitej"
Media
Przemysław Tychmanowicz zastępcą redaktora naczelnego „Parkietu”
Media
Oficer bezpieki stworzy cyfrową gospodarkę Rosji. Będzie więcej cenzury i kontroli w sieci
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Media
TikTok przegrał w amerykańskim sądzie. Już w niedzielę może zostać zakazany
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku