Biznes stanowczo przeciw podatkowi od reklam

Zamiast korzyści, budżet państwa poniesie wielomiliardowe straty – ostrzega w swoim stanowisku Rada Przedsiębiorczości. Stawia też pytanie, czy nowy podatek jest zamachem na niezależne media?

Aktualizacja: 10.02.2021 13:27 Publikacja: 10.02.2021 13:02

Biznes stanowczo przeciw podatkowi od reklam

Foto: Adobe Stock

„Rada Przedsiębiorczości wyraża stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam" – pisze Rada w przedstawionym w środę stanowisku. Wyraża też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych" wystosowanego przez przedstawicieli branży medialnej i domaga się przerwania prac nad projektem nowego podatku od reklamy w obecnym kształcie.

Rada argumentuje, rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Jego ograniczenie, poprzez nowy podatek, oznaczać będzie zmniejszenie konsumpcji. Tymczasem to konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB, każda złotówka - według wyliczeń Deloitte dla Federation of Advertisers w UE - wydana na reklamę przekłada się na 7 złotych wzrostu PKB!

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Trump pozywa telewizję CBS za wywiad z Harris. Prawnicy: absurdalny pozew
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Media
Konkurencja z big techami powinna być równa
Media
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” z nagrodą za najlepsze wiersze dla dzieci
Media
Spółka z grupy kapitałowej Gremi Media przejmuje tytuł „Wieści Rolnicze”
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Media
Zmiany we władzach Telewizji Polsat dokonane