Reklamy w Internecie. Ad-blocki zyskują fanów wśród starszych osób

Nie tylko współcześni trzydziestolatkowie nałogowo włączają w komputerach i komórkach oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam. Robią to też starsze pokolenia.

Aktualizacja: 18.02.2018 21:02 Publikacja: 18.02.2018 20:00

Reklamy w Internecie. Ad-blocki zyskują fanów wśród starszych osób

Foto: 123RF

Wśród czytający informacje online milenialsów, czyli osób urodzonych na szeroko pojętym przełomie wieków, z ad-blocków korzysta na świecie już 58 proc. – wynika z najnowszego raportu GlobalWebIndex. Wśród kolejnego pokolenia, czyli tzw. generacji Z, ten odsetek jest niewiele niższy, bo wynosi 56 proc.

– W związku z tym, że większość młodych osób czytających newsy w sieci już korzysta z ad-blocków, oczekujemy, że w przyszłości będą w powszechnym użyciu. Jak wykazały nasze badania, głównym motorem dla popularności ad-blocków jest frustracja. Dlatego wydawcy internetowi muszą zacząć się upewniać, czy wyświetlane przez nich reklamy na pewno nie są intruzywne i że są adekwatne do oczekiwań czytelników – komentują autorzy raportu.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Media
Przemysław Tychmanowicz zastępcą redaktora naczelnego „Parkietu”
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Media
Oficer bezpieki stworzy cyfrową gospodarkę Rosji. Będzie więcej cenzury i kontroli w sieci
Media
TikTok przegrał w amerykańskim sądzie. Już w niedzielę może zostać zakazany
Media
SEC pozywa Elona Muska w sprawie Twittera. Miał złamać prawo, by zaoszczędzić
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Media
Polskie kina nie zrobią kokosów na „Putinie”. Nadzieja Vegi w zagranicy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego