Bauer z umową z Kolporterem

Po burzliwych negocjacjach nowej umowy największy wydawca kolorowej prasy – Bauer – podjął jednak współpracę z jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce – kieleckim Kolporterem

Publikacja: 11.01.2013 16:32

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Kolporter temu zaprzeczał i wytykał Bauerowi, że podobnymi komunikatami próbuje tylko wywierać na kontrahencie medialny nacisk. W ostatnich dniach Bauer sygnalizował, że umowy z Kolporterem się zawrzeć nie udało i że zaczyna dzielić cały nakład swojej prasy między pozostałych dystrybutorów. Kolporter tego nie skomentował.

W związku z tym, że rynek kolportażu jest podzielony przede wszystkim miedzy dwie największe firmy, a Bauer jest ogromnym wydawcą ( wydaje 33 tytuły), firmy raczej nie miały w praktyce możliwości pominięcia współpracy.

Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy kielecki Kolporter rozwozi 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej rozwoził prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy niecałych 44 proc.).

Bauer, wydawca m.in. „Twojego Stylu", „Pani" „Teletygidnia", „Show" czy – od niedawna  - „Grazii" jest największym wydawcą prasy kolorowej w Polsce.

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń