Analitycy z IDC prognozują, że w 2011 roku sprzedanych zostanie na świecie ponad 450 mln smartfonów, a więc o połowę więcej niż w ubiegłym roku. Według najnowszych danych przedstawionych przez firmę Qualcomm, producenta procesorów do urządzeń mobilnych, boom ten dotarł i do Polski, gdzie udział smartfonów w sprzedaży komórek sięgnął w tym roku 36 proc. W 2015 roku urządzenia te będą już stanowić 65 proc. telefonów kupowanych w Polsce.
Projektanci mody już dawno dostrzegli ogromny potencjał tego rynku. Polskim akcentem były ozdobne telefony Samsunga zaprojektowane przez Macieja Zienia w 2004 roku. Ostatnie tygodnie przyniosły istny wysyp podobnych urządzeń b ę d ą cych efektem współpracy największych światowych domów mody i czołówki producentów telefonów komórkowych.
Koreańskie LG zapowiedziało premier ę już trzeciego modelu smartfona, w którego przygotowaniu uczestnicz ą projektanci z firmy Prada. Współpraca między dwiema firmami rozpoczęła się w 2007 roku, a najnowsze powstałe w jej wyniku urządzenie o nazwie Prada Phone 3.0 ma się ukazać na rynku na początku 2012 roku. Ten sam koreański producent dopuścił właśnie do sprzedaży telefon wykonany we współpracy z niemiecką projektantką Jil Sander. Jest to model LG E906, korzystający z najnowszej wersji systemu Windows Phone 7 Mango, a kosztujący 300 euro. Podobną cenę – 279 dol. – ma najnowszy Samsung Galaxy Ace udostępniony tylko na francuskim rynku, stworzony wraz z projektantami firmy Hugo Boss. To niewiele w porównaniu z innymi ofertami designerskich smartfonów, takich jak kosztuj ą cy 6700 dol. model o nazwie Link, którego producentem jest wytwórca ekskluzywnych zegarków Tag Heuer. Telefon ten, co ciekawe, korzysta z nieco już przestarzałej wersji systemu Android 2.2. Tegorocznym rekordzistą, jeśli chodzi o ceny smartfonów, jest inkrustowany diamentami model Reveries wyprodukowany przez Diora, a kosztujący 85 tys. dolarów.