Aktualizacja: 13.05.2025 18:26 Publikacja: 25.02.2022 18:57
Foto: materiały prasowe
Pierwsza prezentowana w MNW skupia się na dwóch najważniejszych obrazach Cranacha starszego w zbiorach polskich: „Madonnie pod jodłami” oraz „Adamie i Ewie”, zwracając uwagę na zmiany zachodzące w malarstwie XV -XVII wieku. Pejzaż w przedstawieniach religijnych artystów niemieckiego renesansu przestał być wówczas tylko tłem i nabrał charakteru autonomicznego.
Obrazom towarzyszy wybór rycin innych wybitnych artystów, m.in. Albrechta Dürera ( jego grafikę „Adam i Ewa” Cranach z pewnością znał i czerpał z niej inspiracje do własnego dzieła), Albrechta Altdorfera, Augustina Hirschvogla i reprezentantów. tzw. szkoły naddunajskiej.
Dwie wystawy artysty w Berlinie i w Poczdamie kreślą portret malarza, który był inspiracją dla wielu pokoleń nas...
Najnowsza wystawa w siedzibie Fundacji Edwarda Dwurnika w Warszawie przywołuje jego obrazy z lat 70. i 80. z cyk...
Już po raz 12. Fundacja Razem z Odwagą organizuje aukcję dzieł sztuki, z której dochód zostanie przeznaczony na...
Odzyskana strata wojenna „Widok Łazienek od strony północnej” Zygmunta Vogla 2 kwietnia została przekazana do ko...
Najnowszy pokaz w Art Box Experience w Fabryce Norblina w Warszawie przywołuje 100 prac jednego z najwybitniejsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas