Aktualizacja: 11.01.2022 18:16 Publikacja: 11.01.2022 18:16
„Madonna pod jodłami” Cranacha starszego. Muzeum Archidiecezjalne we Wrocławiu
Foto: materiały prasowe
- Wybraliśmy tylko te prace, które ukazują przemiany ikonograficzne, świadczące, że na początku XVI w. pejzaż w przedstawieniach religijnych przestaje być tylko tłem i nabiera charakteru autonomicznego - mówi „Rzeczpospolitej” Joanna Sikorska kuratorka wystawy, na której można obejrzeć też ponad 20 rycin i rysunków m.in. Albrechta Dürera i Albrechta Altdorfera. - Impulsem do stworzenia wystawy była „Madonna pod jodłami” ze zbiorów Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu, dla którego znakomitym kontrapunktem jest „Adam i Ewa” z kolekcji Narodowego w Warszawie.
Dwie wystawy artysty w Berlinie i w Poczdamie kreślą portret malarza, który był inspiracją dla wielu pokoleń nas...
Najnowsza wystawa w siedzibie Fundacji Edwarda Dwurnika w Warszawie przywołuje jego obrazy z lat 70. i 80. z cyk...
Już po raz 12. Fundacja Razem z Odwagą organizuje aukcję dzieł sztuki, z której dochód zostanie przeznaczony na...
Odzyskana strata wojenna „Widok Łazienek od strony północnej” Zygmunta Vogla 2 kwietnia została przekazana do ko...
Najnowszy pokaz w Art Box Experience w Fabryce Norblina w Warszawie przywołuje 100 prac jednego z najwybitniejsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas