Gdy zespół chce być popularny za wszelką cenę

„Shadowmaker”, najnowszy album zespołu Apocalyptica, jest przykładem jak pogoń za sławą może negatywnie wpływać na twórczość.

Publikacja: 26.04.2015 17:00

Gdy zespół chce być popularny za wszelką cenę

Foto: Materiały Promocyjne

Na początku swojej kariery, kiedy Finowie wykonywali przede wszystkim utwory Metalliki, proponowali słuchaczom nietypowe i ciekawe podejście do metalu. Muzyką Apocalyptiki zachwycali się zarówno fani tego gatunku jak i muzyki symfonicznej. Z czasem grupa obrała inną ścieżkę kariery, oddalając się od tego co przyniosło mu sławę – na chwilę powracając do czasów świetności płytą „Wagner Reloaded". Stopniowo, na kolejnych wydawnictwach zaczęli gościnnie pojawiać się wokaliści, a do muzycznych aranżacji dodawano więcej instrumentów, wśród których coraz bardziej ginęły lubiane przez wszystkich wiolonczele.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Przyszłość jest dziś – twórczość Janusza A. Zajdla
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Kultura
Aldona Machnowska-Góra: Piotr Gliński opóźnił budowę hali widowiskowej w stolicy
Kultura
Agnieszka Lajus dyrektorką Muzeum Narodowego w Warszawie
Kultura
Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja
Kultura
Współpraca OmenaArt Foundation z Tate i Sotheby’s