Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 12.05.2015 15:57 Publikacja: 12.05.2015 15:57
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Maria Stuart - najnowsze przedstawienie warszawskiego Teatru Ateneum w reżyserii Agaty Dudy Gracz w roli tytułowej Agata Kulesza - zdjęcie z próby
Foto: Materiały prasowe
Rz: „Mary Stuart" Hildesheimera w przeciwieństwie do dramatów Schillera i Słowackiego nie pokazuje romantycznej wizji królowej Szkocji, tylko dramat niedołężnej kobiety oczekującej na egzekucję. Dlaczego wybrała pani tę wizję?
Agata Duda-Gracz: Z wielu powodów. Surowość tej opowieści daje możliwość opowiedzenia skondensowanej, poruszającej historii. W ciągu ostatnich dwóch godzin przed śmiercią Maria Stuart przeżywa jeszcze raz całe swoje życie. W tym utworze jest i niszcząca namiętność, i siła miłości, i siłowanie się z Bogiem, a nawet próba stworzenia Go na swój obraz i podobieństwo. Równocześnie dramat dziejący się w XVI wieku dał mi możliwość opowiedzenia o niezwykłości tej epoki i jej analogii do tego, co dzieje się dzisiaj.
Razem z dziennikarką „Rzeczpospolitej” Małgorzatą Piwowar rozmawiamy o najgłośniejszym wydarzeniu mijającego sezonu w sztuce – o otwarciu nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
To zaproszenie do udziału w polskiej kulturze dla całej Europy. Koncert inauguracyjny 3 stycznia w Warszawie.
Zamek Królewski w Warszawie prezentuje cenną kolekcję sztuki europejskiej, pochodzącą z Narodowego Muzeum Sztuki im. Bohdana i Warwary Chanenków w Kijowie.
Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk, twórczynią bloga Zwierz Popkulturalny, recenzentką i autorką książek o popkulturze, rozmawiamy na temat seriali. Jakie tytuły zasługują na miano produkcji roku? Na jakim etapie streamingowej rewolucji się znajdujemy?
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W stolicy Szwecji ruszył Tydzień Noblowski. Rozpoczął się od tradycyjnego przekazania osobistych przedmiotów należących do tegorocznych noblistów do sztokholmskiego Muzeum Nagrody Nobla oraz sygnowania krzeseł w tamtejszej kawiarni.
W „Pułapce na myszy” Agathy Christie aktorzy Ateneum pokazują, że umieją grać na różnych instrumentach równocześnie. Czy to jeden z najlepszych spektakli roku? Niewykluczone.
W grudniu, dokładnie w pierwszej dekadzie grudnia, a jeszcze dokładniej: w dzień św. Mikołaja, Stanisław Tym wyruszył w kolejny rejs. Tym razem już ostateczny.
Społeczny teatr pokazuje jako głównych bohaterów również postaci ze świecznika władzy. Tak jest w prowokacyjnej „Personie. Ciele Bożeny” Jędrzeja Piaskowskiego i Huberta Sulimy z Teatru Zagłębia w Sosnowcu.
Spektakl „Kochany, najukochańszy” powstał z miłości do twórczości Wiesława Myśliwskiego.
Najważniejsze krajowe spektakle i premiera „Quanty” Łukasza Twarkowskiego wypełnią program 17. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie (6-16 grudnia). „Elisabeth Costello" Krzysztofa Warlikowskiego zagrana będzie trzy razy.
„Latający Potwór Spaghetti” o tym, jakim bezsensem są dla pisarza i reżysera wiara w Boga i religie, to najmocniejszy spektakl sezonu. Dla osób wychowanych w katolicyzmie bolesny, ale oczyszczający jak rachunek sumienia. Na pewno wyzwalająco śmieszny.
W „Plus Minus” (nr z 30 listopada) Bartosz Nosal pisze o czterdziestoleciu polskiej legalnej kasety VHS. W łódzkim Teatrze Powszechnym przez jej pryzmat można się przyjrzeć polskiemu kapitalizmowi w sztuce Marcina Bałczewskiego. A także Polsce i Polakom po 1989 r.
„Miłość”, premiera Teatru Telewizji z 25 listopada prowokuje do rozważań o artystycznych walorach i granicach przyzwoitości dotyczących pełni autorstwa tekstu. Spektakl dostępny jest w VOD.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas