Kasia Redzisz: Wybrałam obraz dla sześciu milionów widzów

Moja współpraca z Tate w Londynie, Stedelijk w Amsterdamie i nowojorską MoMA daje gwarancje - mówi Kasia Redzisz, nowa dyrektorka artystyczna KANAL Centre Pompidou w Brukseli.

Publikacja: 02.02.2022 21:00

Kasia Redzisz: Wybrałam obraz dla sześciu milionów widzów

Foto: FOT. VEERLE VERCAUTEREN

Została pani dyrektorką artystyczną KANAL Centre Pompidou, która ma być największą instytucją kulturalną Brukseli. Co to właściwie znaczy?

Bruksela ma bardzo bogatą i różnorodną scenę artystyczną, ale nie ma muzeum sztuki nowoczesnej i współczesnej. KANAL pojawia się zatem w bardzo nasyconym krajobrazie, mieście pełnym świetnych instytucji, ale bez muzeum, które metodycznie i krytycznie zajmowałoby się sztuką XX i XXI wieku i kolekcjonowaniem jej. Jednocześnie ma ono mieć ogromną skalę. 40 tys. m kw. w przestrzeni dawnej fabryki Citroena w centralnej części miasta. Dla porównania otwarty w 2000 roku budynek Tate Modern w Londynie to niespełna 35 tys m kw. KANAL to zatem ogromna instytucja, jedna z największych tego typu w Europie. Powinna się otworzyć w połowie 2024 roku.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Kultura
Polska kultura na EXPO 2025 w Osace
Kultura
Ile czytamy i jak to robimy? Młodzi więcej, ale wciąż chętnie na papierze
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Noblistka z Korei śni o podróży do Zakopanego