Od czarnej serii do jazzu

Płyty | Narodowy Instytut Fryderyka Chopina stał się cenioną marką na europejskim rynku fonograficznym również dzięki nagraniom festiwalowych koncertów.

Aktualizacja: 12.08.2021 20:01 Publikacja: 12.08.2021 18:11

Od czarnej serii do jazzu

Foto: materiały prasowe

Początek działalności płytowej instytutu dał pomysł prezentowania utworów Chopina granych na historycznych instrumentach. Udało się pozyskać znakomitych wykonawców, a swoistą ozdobą liczącej już kilkadziesiąt pozycji tej czarnej serii (od koloru okładek albumów) stał się wydany niedawno 14-płytowy box z utworami solowymi i z orkiestrą w interpretacji Tatiany Shebanovej.

Rosyjska pianistka i laureatka Konkursu Chopinowskiego w 1980 r., dla której Polska stała się drugą ojczyzną, dokonywała nagrań przez ponad trzy lata. Wybrała fortepian Erarda z 1849 r., towarzyszyła jej Orkiestra XVIII Wieku. Te płyty stanowią niezwykłe podsumowanie jej artystycznej drogi, pracowała nad nimi, zmagając się z nieuleczalną chorobą.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Kultura
Polska kultura na EXPO 2025 w Osace
Kultura
Ile czytamy i jak to robimy? Młodzi więcej, ale wciąż chętnie na papierze
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Noblistka z Korei śni o podróży do Zakopanego