W internecie brakuje megahitów

Streaming notuje ogólne rekordy, ale spada popularność singli. Na świecie króluje Olivia Rodrigo, a w Polsce Sanah.

Publikacja: 22.07.2021 21:00

Przebój Olivii Rodrigo (z lewej) odtworzono 460 mln razy. Nowa piosenka Sanah (z prawej) ma już 18 m

Przebój Olivii Rodrigo (z lewej) odtworzono 460 mln razy. Nowa piosenka Sanah (z prawej) ma już 18 mln odtworzeń

Foto: shutterstock, reporter/east news

Światowa fonografia jest świadkiem bezprecedensowego zjawiska: przez dziesięciolecia przemysł muzyczny kładł nacisk na produkcję przebojowych piosenek i odnosił sukcesy. Jednak nowe dane z USA wskazują, że chociaż zainteresowanie muzyką w sieci rośnie, największy hit w pierwszej połowie 2021 r. miał gorszy wynik niż największe przeboje analogicznego okresu w latach 2018–2020 – donosi magazyn musicbusinessworldwide.com.

W USA króluje osiemnastolatka Olivia Rodrigo, w tym roku wydała debiutancką płytę „Sour", a pochodzący z niej singiel „Drivers License" stał się hitem „Billboardu" i Spotify. Popularność zdobyła główną rolą w serialu „Bizaardvark", którego trzy sezony wyemitował Disney Channel.

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Kultura
Muzeum Historii Polski na 11 listopada: Wystawa „1025. Narodziny królestwa”
Kultura
WspółKongres Kultury: trudna prawda o artystach i rządzie
Kultura
Festiwal Eufonie to sieć muzycznych powiązań
Kultura
Co artyści powiedzą o władzy
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Kultura
Dyrektor państwowego instytutu złożyła rezygnację. Teraz ją wycofuje i oskarża ministerstwo
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje