Hamburger dla bogaczy

Aktualizacja: 07.08.2012 23:53 Publikacja: 07.08.2012 23:52

Hamburger dla bogaczy

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Wcześniej Wendy's zaoferowała w Japonii m.in. kanapkę z francuskim delikatesem foie gras oraz truflami ( ok. 55 zł). Nie są to jednak wcale najdroższe kanapki sporządzane przez amerykańskie sieci fast foodów. Cztery lata temu jedna z restauracji Burger King w Londynie wprowadziła do menu burgera z japońską wołowiną i białymi truflami za 95 funtów (ok. 494 zł), zapisując się w Księdze Rekordów Guinnessa.

W nowojorskiej DB Bistro Moderne podwójny burger z truflami i foie gras w „królewskiej" wersji kosztuje 120 dolarów (ok. 407,5 zł), a w wersji standardowej – z mniejszą liczbą trufli – 32 dolary (107,53 zł).

Najdroższego hamburgera w lipcu tego roku wprowadziła do sprzedaży nowojorska 666 Burger. Szatańsko droga kanapka kosztuje 666 dolarów (ok. 2170 zł) i składa się m.in. z najdroższej wołowiny świata (Kobe), foie gras, kawioru, trufli, homara. Wprowadzenie tego typu oferty to głównie chwyt promocyjny.

– Ludzie przychodzą, ponieważ mamy w menu burgera za 666 dolarów, po czym kupują zwykłą kanapkę za 6,66 dolara.

I o to chodziło – wyjaśniał w rozmowie z Bloomberg Businessweek 36-letni właściciel jadłodajni Franz Aliquo, przyznając, że najdroższą kanapkę świata kupiła dotąd tylko jedna osoba.

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Kultura
Perły architektury przejdą modernizację
Kultura
Afera STOART: czy Ministerstwo Kultury zablokowało skierowanie sprawy do CBA?
Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kultura
Polska kultura na EXPO 2025 w Osace