Cannes 2019: Nagrody Tygodnia Krytyków

Jury oceniające filmy w sekcji „Tydzień krytyki” główną nagrodę Nespresso Grand Prize przyznało filmowi „I Lost My Body” Jeremy’ego Clapina.

Aktualizacja: 23.05.2019 22:37 Publikacja: 23.05.2019 22:32

Cannes 2019: Nagrody Tygodnia Krytyków

Foto: AFP

To animowana długometrażowa opowieść o... odciętej ręce, która ucieka z laboratorium, żeby wrócić do swojego ciała.

— To współczesna, miejsca bajka o losie i wytrwałości – mówi reżyser. — Opowieść o tym, że jeśli chcemy coś w życiu zmienić, musimy sami siebie zaskoczyć, nabrać śmiałości, by zrobić coś niezwykłego, trzymać się z daleka od tego, co zbyt proste i ograniczone.

„I Lost My Body” jest luźną ekranizacją powieści Guillaume’a Lauranta, współscenarzysty „Amelii”.

— Chciałem tak ten film zrealizować, by widzowie zapomnieli, że to animacja — twierdzi Clapin.

Z rywalizacji krótkich metraży zwycięsko wyszedł film Qiu Yang „She Runs”. To historia dziewczyny z małego miasta, która próbuje opuścić szkołę tańca i aerobiku, co wcale nie jest łatwe.

Tydzień Krytyki Filmowej jest bardzo prestiżową sekcją, do której mogą trafić tylko debiuty i drugie filmy reżyserów. W ubiegłym roku pokazywana w niej była „Fuga” Agnieszki Smoczyńskiej.

To animowana długometrażowa opowieść o... odciętej ręce, która ucieka z laboratorium, żeby wrócić do swojego ciała.

— To współczesna, miejsca bajka o losie i wytrwałości – mówi reżyser. — Opowieść o tym, że jeśli chcemy coś w życiu zmienić, musimy sami siebie zaskoczyć, nabrać śmiałości, by zrobić coś niezwykłego, trzymać się z daleka od tego, co zbyt proste i ograniczone.

Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Przyszłość jest dziś – twórczość Janusza A. Zajdla
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Kultura
Aldona Machnowska-Góra: Piotr Gliński opóźnił budowę hali widowiskowej w stolicy
Kultura
Agnieszka Lajus dyrektorką Muzeum Narodowego w Warszawie
Kultura
Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja
Kultura
Współpraca OmenaArt Foundation z Tate i Sotheby’s