Aktualizacja: 29.09.2016 18:33 Publikacja: 29.09.2016 18:25
Foto: 123RF
Cóż, nie do końca. A wielu spośród tych, którzy próbują szczęścia w gastronomii, wyobraża sobie, że ich życie upłynie na zbieraniu oklasków, udzielaniu wywiadów i reklamowaniu desek podłogowych. No, może jeszcze ewentualnie gotowaniu, tak trochę, dla podtrzymania sławy i możliwości wrzucania fotek efektownych dań na rozmaite portale społecznościowe.
Gorzkie to słowa, niemniej poparte sporym panelem spotkań z adeptami trudnej sztuki kulinarnej. W tym roku, wraz z naszym partnerem Makro Cash & Carry, przeprowadzamy konkurs dla młodych kucharzy, takich do 21. roku życia. Siłą rzeczy w większości to nadal uczniowie, niektórzy zdobywający pierwsze szlify na praktykach w restauracjach. Poza standardową w takich przypadkach formułą zgłoszeń polegającą na przesłaniu przepisu i zdjęcia dania, wraz z jury zorganizowaliśmy serię spotkań z uczestnikami wyselekcjonowanymi po pierwszej turze. Nie były to długie rozmowy, ale miały starannie przemyślany charakter i cel. Otóż nie tylko chcieliśmy poznać ich poziom wiedzy, samodzielności, marzeń i aspiracji, ale także zarysować im spektrum zadań i wyzwań, z którymi musi się mierzyć prawdziwy szef kuchni. I zostawić ich z kilkoma pytaniami, przy odrobienie szczęścia skłaniającymi do refleksji.
Projekt Herstory 2025 zaprezentuje ponad 20 niezwykłych portretów kobiet.
Sezon Kulturalny Polska-Wielka Brytania 2025 zainaugurował kilkumiesięczny pokaz w Muzeum Sztuki - ms2 w Łodzi. Można oglądać najlepsze powojenne dzieła z Anglii, również z Tate Galery.
„Maestro" Christophera Clarey'a, to pierwsza kompletna biografia tenisisty po zakończeniu kariery. Autorem jest komentator tenisa, prywatnie kolega Mirosława Żukowskiego, wieloletniego szefa Sportu w „Rzeczpospolitej”, który komentuje premierę.
W powieści „Nie ma przed czym uciekać” czas jakby zatoczył koło. Bo niby mamy 2001 r., ale nastrój jest podobny do tego, jaki panuje od czasów zwycięstwa Donalda Trumpa w 2024 r. Debiutancka książka Rebecci Makkai to powieść drogi i inicjacyjna w jednym, na dodatek z dziesiątkami nawiązań do klasyki literatury dziecięcej i młodzieżowej. O książce opowiada tłumacz Rafał Lisowski.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polscy architekci projektują wille już nie tylko w Polsce. Wychodzą ze swoimi projektami także poza granice naszego kraju. Czasem są to kierunki bardzo zaskakujące, jak w przypadku Oasis Project, nowego projekt Marcina Tomaszewskiego prowadzącego pracownię Reform Architekt.
Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.
Lepiej mieć jedną porządną marynarkę niż pięć poliestrowych – czyli jak kupować mądrze, świadomie, by rzeczy służyły nam na lata. Czym różni się marketing od prawdziwej wartości produktu? I dlaczego warto zawsze prać nowe ubrania, przed pierwszym założeniem – wyjaśnia Katarzyna Daniłko.
Tektoniczne zmiany dotyczące znanych marek zawsze przyciągają uwagę. Podobnie jest w tej sprawie – słynna włoska marka bieliźniarska La Perla trafi niebawem na sprzedaż. Od pewnego czasu firma, której udało się odnieść globalny sukces, mierzy się z problemami finansowymi.
Ceniona duńska pracownia architektoniczna BIG przygotowała projekt lotniska, które ma powstać w Bhutanie. Koncepcja zakłada wykorzystanie dużej ilości drewna, a także sięgnięcie po tradycyjną lokalną ornamentykę.
Celine Dion ostrzega fanów przed krążącymi w Internecie nagraniami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Pracownicy artystki zastrzegają, że utwory powstały bez jej ingerencji. Jacy twórcy w przeszłości wypowiadali się w podobnym tonie?
Jeszcze 10 lat temu, w 2014 roku, 28,8 proc. Polaków w ogóle nie jadało poza domem. 5,2 proc. robiło to codziennie, a 12 proc. raz w tygodniu. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych w kontekście gastronomii krajów Europy.
Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas