Leszek R. prowadzi firmę zajmującą się nadzorem budowlanym. W dokumentach podaje, że ma siedziby w Olsztynie i Warszawie. Jednak ani pod jednym, ani pod drugim adresem nikt o niej nie słyszał, choć działa prężnie. Leszek R. od 1991 r. jako inspektor nadzorował różne inwestycje, od domów jednorodzinnych po mosty. W Warszawie pracował przy budowie dużego salonu samochodowego, w Olsztynie – hal produkcyjnych, a w Grajewie – komendy policji.
W 2009 r dostał najpoważniejsze zlecenie. Został wynajęty przez prywatną firmę z Warszawy, by dopilnować prac przy budowie drogi krajowej nr 16. To jedna z najważniejszych inwestycji unijnych w Polsce – docelowo ma połączyć autostradę A1 z Via Balticą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na jej modernizację przeznaczyła ponad 1 mld zł.
Drogowcy dostali pieniądze z unijnego programu „Infrastruktura i środowisko”. Leszek R. pracę na krajowej „16” zaczął we wrześniu 2009 roku. Odpowiadał za budowę dziesięciu mostów.
[srodtytul]Zgubił go podpis[/srodtytul]
W grudniu 2009 roku do Warmińsko-Mazurskiej Izby Inżynierów Budownictwa w Olsztynie przyszła studentka budownictwa – przyniosła podpisany przez Leszka R. dziennik praktyk. – Po sprawdzeniu uprawnień Leszka R. okazało się, że podawany przez niego numer należy do innej osoby – opowiada Leopold Ażgin, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Olsztynie.