Zhakowane pociągi. Kto stoi za celowymi usterkami w Impulsach?

W kodach oprogramowania pociągów polskiego Newagu hakerzy znaleźli niedopuszczalne blokady, które unieruchamiały pociągi. Sprawę bada ABW.

Publikacja: 06.12.2023 22:02

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdj

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.

Foto: PAP/Andrzej Grygiel

Przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich Impulsów były blokady ukryte w oprogramowaniach pokładowych komputerów pociągów, wyprodukowanych przez firmę Newag z Nowego Sącza - wynika z ustaleń grupy polskich hakerów. Wynajęła ich bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newaga. We wtorek badacze m.in. z Dragon Sector - na konferencji w Warszawie ujawnili szokujące kulisy. Sprawę opisał m.in. branżowy portal zaufanatrzeciastrona.pl i Onet.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Kraj
Pałac Prezydencki: Czy media społecznościowe zdominują kampanię prezydencką 2025 roku?
Kraj
Nowej nadziei na nowy rok
Kraj
Ukraina: Były redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita” Grzegorz Gauden odznaczony „Za odwagę intelektualną”
Kraj
Życzenia świąteczne od „Rzeczpospolitej”: Bóg się nam rodzi!
Kraj
„Gaude Mater Polonia” nie wróci do nas szybko