Zhakowane pociągi. Kto stoi za celowymi usterkami w Impulsach?

W kodach oprogramowania pociągów polskiego Newagu hakerzy znaleźli niedopuszczalne blokady, które unieruchamiały pociągi. Sprawę bada ABW.

Publikacja: 06.12.2023 22:02

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdj

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.

Foto: PAP/Andrzej Grygiel

Przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich Impulsów były blokady ukryte w oprogramowaniach pokładowych komputerów pociągów, wyprodukowanych przez firmę Newag z Nowego Sącza - wynika z ustaleń grupy polskich hakerów. Wynajęła ich bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newaga. We wtorek badacze m.in. z Dragon Sector - na konferencji w Warszawie ujawnili szokujące kulisy. Sprawę opisał m.in. branżowy portal zaufanatrzeciastrona.pl i Onet.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Kraj
Walka z ogniem w Biebrzańskim Parku Narodowym. „Pożar nie jest opanowany”
Kraj
Ministerstwo uruchomiło usługę o wulgarnym akronimie. Prof. Bralczyk: To niepoważne
Kraj
Końskie: Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki starli się w debacie. Krzysztof Stanowski: Wszystkich nie ma
Kraj
Wydarzenia radomskie 1976 roku ponownie trafią pod lupę śledczych
Materiał Promocyjny
EFNI Wiosna w Warszawie: o polskiej prezydencji i przyszłości rynku pracy