Dlaczego zapłaciliśmy ponad 60 tysięcy złotych za logo szczytu NATO?

Warszawskie spotkanie miało dwa znaki wizualne. Jeden trafił do szuflady. Zdaniem NIK to nierzetelność.

Aktualizacja: 05.08.2016 20:37 Publikacja: 04.08.2016 18:45

Pierwotnie wybrany projekt logo szczytu NATO nie uzyskał akceptacji Kancelarii Prezydenta RP

Pierwotnie wybrany projekt logo szczytu NATO nie uzyskał akceptacji Kancelarii Prezydenta RP

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Warszawska syrenka sportretowana w kubistycznym stylu, której elementy są w kolorach białych i czerwonych – tak wyglądało oficjalne logo szczytu NATO (patrz obok). W plansze z tym znakiem graficznym był m.in. przystrojony stadion PGE Narodowy. Jednak nie był to jedyny logotyp przygotowany na potrzeby szczytu. Wiemy o tym dzięki raportowi Najwyższej Izby Kontroli.

Co roku bada ona finanse państwa, w tym budżet MSZ. Resortowi dyplomacji nie wystawiła za 2015 rok oceny pozytywnej, ale tzw. opisową. Powodem były m.in. problemy z wyborem logo.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Kraj
Koalicja Obywatelska ogłosiła wynik prawyborów. Politycy innych partii komentują: Wyreżyserowany spin!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Jak powstają zdjęcia, które przechodzą do historii?
Kraj
Polscy seniorzy: czują się młodziej niż wskazuje metryka, chętnie korzystają z Internetu i boją się biedy, wykluczenia i niedołężności
Kraj
Ruszył nabór wniosków o świadczenia z programu Aktywny rodzic.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kraj
Kongres miejsc pamięci jenieckiej: dziedzictwo i strategie dla przyszłości