"Dziękuję Tomaszowi Lisowi za przyjęcie mojej oferty poprowadzenia tygodnika Wprost i dobrze wykonywaną przez ponad 20 miesięcy pracę. Życzę mu sukcesów w jego prywatnym przedsięwzięciu mediowym. Szanuję czyste reguły w biznesie i one są powodem mojej decyzji" - napisał Lisiecki w komunikacie zamieszczonym we wtorek na stronie tygodnika.
W listopadzie 2011 roku Lis poinformował, że zaangażował się w budowę nowego serwisu internetowego, który sam określał mianem polskiego "Huffington Post". Według jego zapowiedzi portal ma "połączyć blogi osób kształtujących polską debatę publiczną w różnych dziedzinach z artykułami dziennikarzy w redakcji". Redaktorem naczelnym nowej witryny ma być Tomasz Machała - do niedawna dziennikarz Polsatu, publikujący też we "Wprost".
Na stronie internetowej poświęconej swojemu nowemu projektowi Lis zamieścił we wtorek oświadczenie, w którym podziękował współpracownikom z "Wprost". "Przejmowaliśmy upadające pismo i niemal nikt nie dawał nam szans. Dziś sprzedaż tego pisma jest o 2/3 wyższa, a operacja ratunkowa zakończyła się niekwestionowanym sukcesem" - napisał.
Lis kierował "Wprost" od maja 2010 r. Na stanowisku naczelnego zastąpił wówczas pełniącą obowiązki naczelnej Katarzynę Kozłowską. Wcześniej, w latach 90., był korespondentem TVP w USA, potem współtworzył Fakty w TVN i kierował redakcją "Wydarzeń" w Polsacie. W Polsacie prowadził też program "Co z tą Polską?". Od 2008 r. w TVP2 ma publicystyczny program "Tomasz Lis na żywo". Jest dziewięciokrotnym laureatem "Wiktora", trzykrotnie był też Dziennikarzem Roku tygodnika "Press".
Michał Kobosko był m.in. zastępcą redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu". W latach 2005-2006 pełnił obowiązki zastępcy redaktora naczelnego oraz redaktora naczelnego miesięcznika "Forbes". Od 2006 r. był redaktorem naczelnym "Newsweek Polska", a od 2009 - gazety "Dziennik. Polska-Europa-Świat". Później, po fuzji "Gazety Prawnej" i "Dziennika" został redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". W 2010 r. został wydawcą czasopism "Newsweek Polska" i "Forbes". Od września 2011 r. jest redaktorem naczelnym wydawanego przez Poin Group dwutygodnika "Bloomberg Businessweek Polska".