Plakaty dotyczącego rozpoczynającego się w środę znanego Sziget Festival pod hasłem „Love Revolution”, pokazują pary, w tym homoseksualne, ze sloganami „zero cukru, zero uprzedzeń”.
Kampania reklamowa wywołała niezadowolenie części zwolenników partii Fidesz Viktora Orbana, a także polityków ugrupowania, które jest przeciwne małżeństwo osób tej samej płci. W niedzielę jeden z najważniejszych polityków partii Istvan Boldog wezwał do bojkotu produktów Coca-Coli z powodu „prowokującej” kampanii.
Agencja Reuters zwraca jednak uwagę, że na Węgrzech rośnie akceptacja wobec gejów i możliwości zawierania przez nich związków, nie jest więc wcale pewne, czy bojkot miałby jakiekolwiek szanse.
„Wierzymy, że zarówno hetero-, jak i homoseksualiści mają prawo kochać osobę, którą chcą, tak jak chcą” - odpowiedziała w poniedziałek Coca-Cola w wydanym oświadczeniu.