#MeToo "Człowiekiem Roku" tygodnika "Time"?

Akcja w mediach społecznościowych #MeToo prowadzi w internetowym głosowaniu czytelników magazynu "Time" na "Człowieka Roku". Donald Trump, zeszłoroczny laureat, jest w czołówce sondażu, ale przegrywa także z piosenkarką Taylor Swift i Carmen Yulín Cruz, burmistrz San Juan w Portoryko.

Aktualizacja: 20.11.2017 13:10 Publikacja: 20.11.2017 12:56

#MeToo "Człowiekiem Roku" tygodnika "Time"?

Foto: AFP

qm

Decyzję w sprawie przyznania tytułu osoby, która miała największy wpływ na wiadomości na świecie, podejmują redaktorzy "Time'a", ale jak podkreśla sam tygodnik, "czytelnicy odgrywają ważną rolę". "To twoja szansa na oddanie głosu na tego, kto Twoim zdaniem miał największy wpływ na wiadomości" - zachęca magazyn na swojej stronie internetowej.

Dotychczas w głosowaniu prowadzi społecznościowa akcja #MeToo, zachęcająca ofiary molestowania seksualnego do tego, by ujawniły swoje przeżycia. Akcja została zapoczątkowana po oskarżeniu o molestowanie seksualne hollywoodzkiego producenta Harvey'a Weinsteina. W późniejszych dniach o molestowaniu ze strony reżysera Larsa von Triera opowiadała m.in. piosenkarka i aktorka Björk, oskarżani byli zaś m.in. Kevin Spacey, Ben Affleck, Dustin Hoffman i Steven Siegal. Światowe media informują też o przypadkach molestowania w amerykańskim kongresie oraz parlamencie brytyjskim.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Kraj
Za mało pieniędzy dla muzeum Łemków
Kraj
Po publikacji „Rzeczpospolitej”: Brzoska zaprasza Pytlaka do współpracy przy deregulacji
Kraj
Kontrowersyjna impreza z udziałem IPN. „Legitymizowanie ekstremizmu”
Kraj
Sondaż. Zapytano Polaków, czy chcą dalszego przekazywania Ukrainie broni. Jak odpowiadali zwolennicy poszczególnych kandydatów?
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Kraj
Donald Tusk: Sondaże nie będą miały wpływu na moje decyzje ws. Ukrainy
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”