UOKiK wykrył zmowę. Jej skutki uderzały po kieszeni miłośników kawy

Ponad 66 mln zł kar mają zapłacić firmy, które brały udział w zmowie cenowej przy sprzedaży ekspresów do kawy marki Jura - zdecydował Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zmowa trwała 10 lat. Były w nią zamieszane: spółka Jura Poland i właściciele sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert.

Publikacja: 05.03.2025 10:47

UOKiK wykrył zmowę. Jej skutki uderzały po kieszeni miłośników kawy

Foto: Adobe Stock

mat

Jak czytamy w środowym komunikacie UOKiK, postępowanie antymonopolowe wykazało, że spółka Jura Poland wraz z oficjalnymi dystrybutorami, którzy jednocześnie byli sprzedawcami detalicznymi, zawarła porozumienie ograniczające konkurencję.

„Z materiału dowodowego, uzyskanego m.in. podczas przeszukania w siedzibie kliku spółek wynika, że przedsiębiorcy uzgodnili minimalne ceny odsprzedaży ekspresów Jura oraz akcesoriów do nich. Tych produktów nie można było kupić taniej niż w cenach ustalanych przez importera. Dotyczyło to zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Przedsiębiorcy zmówili się również co do wysokości cen stosowanych w promocjach i podczas wyprzedaży, a także rodzajów i wartości gratisów dla konsumentów” - podaje Urząd.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Praca, Emerytury i renty
Lawinowy wzrost L4 z powodu krztuśca. Alarmujące dane ZUS
W sądzie i w urzędzie
Lex ciągnik na wstecznym. Komornik łatwiej zajmie ruchomości?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej