— Prezes UOKiK wydał decyzję wobec spółki LoanMe, która nie zwracała konsumentom należnych kosztów i wprowadzała w błąd odnośnie do swoich obowiązków w tym zakresie — przeczytać możemy w komunikacie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Spółka LoanMe zajmowała się m.in. udzielaniem pożyczek w wysokości sięgającej najczęściej do kilku tysięcy złotych. Z informacji, które spływały do Urzędu ze strony pożyczkobiorców, wynikać ma, iż spółka dopuszczała się nieprawidłowości w sytuacjach, gdy do spłaty dochodziło przed terminem. Ponadto, problemem ma być niekorzystny dla konsumentów mechanizm refinansowania pożyczek (tzw. rolowania), który stał się źródłem naliczania wysokich pozaodsetkowych kosztów.
Czytaj więcej
Po niemal 10 latach śledztwa Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wielkopolskim skierowała do sądu akt...
Nieuczciwe praktyki pożyczkodawcy? Pół miliona kary dla LoanMe
Prezes UOKiK zdecydował o nałożeniu na LoanMe kary w wysokości 550 tys. złotych.
Pierwszy z zarzutów dotyczy sytuacji, w których pożyczki spłacane były przez konsumentów przed wskazanym terminem. Zgodnie z art. 49 ustawy o kredycie konsumenckim, a także z potwierdzoną wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE (wrzesień 2019 r.) jego interpretacją, instytucje finansowe mają obowiązek zwrócenia pożyczkobiorcy proporcjonalnej części pobranych opłat i prowizji.