Zakupy online a prawa konsumenta - rękojmia, gwarancja, odstąpienie od umowy

Konsumenci dokonujący zakupów online mają różne możliwości postępowania, w przypadku gdy zakup z jakiegoś powodu im nie odpowiada.

Publikacja: 09.09.2022 20:50

Zakupy online a prawa konsumenta - rękojmia, gwarancja, odstąpienie od umowy

Foto: Adobe Stock

Czasem przyczyną będzie niezadowolenie kupującego z samego produktu, np. źle dobranego rozmiaru. Inaczej, jeśli towar okaże się wadliwy, np. niezdatny do użytku z powodu uszkodzenia, ubytku albo nieprawidłowości w wykonaniu lub działaniu rzeczy. Konsument powinien wówczas pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Odstąpienie od umowy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce