Zakupy online a prawa konsumenta - rękojmia, gwarancja, odstąpienie od umowy

Konsumenci dokonujący zakupów online mają różne możliwości postępowania, w przypadku gdy zakup z jakiegoś powodu im nie odpowiada.

Publikacja: 09.09.2022 20:50

Zakupy online a prawa konsumenta - rękojmia, gwarancja, odstąpienie od umowy

Foto: Adobe Stock

Czasem przyczyną będzie niezadowolenie kupującego z samego produktu, np. źle dobranego rozmiaru. Inaczej, jeśli towar okaże się wadliwy, np. niezdatny do użytku z powodu uszkodzenia, ubytku albo nieprawidłowości w wykonaniu lub działaniu rzeczy. Konsument powinien wówczas pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Odstąpienie od umowy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Praca, Emerytury i renty
Komu przysługuje zasiłek dla bezrobotnych? Wysokość świadczenia w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Prawo w Polsce
Myśliwi nie będą mogli polować na siedem gatunków ptaków
Konsumenci
Rząd walczy z nałogami tytoniowymi. Kolejna odsłona ograniczeń
Prawo drogowe
Parkowanie przed skrzyżowaniem. Straż miejska przegrała w sądzie z kierowcą
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego