KER: Slogan "białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka nie jest seksistowski

Reklama mleka marki Łaciate nie zawiera treści dyskryminujących czy też sugerujących nierówność płci.

Publikacja: 30.05.2017 07:49

KER: Slogan "białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka nie jest seksistowski

Foto: 123RF

To sedno uchwały Komisji Etyki Reklamy podjętej w odpowiedzi na skargę konsumentki, skierowanej przeciwko reklamie zewnętrznej Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol (sygn. K/109/16).

Zdaniem skarżącej slogan „Białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka Łaciate jest seksistowski. Sugeruje nierówność płci, a ponadto przewagę fizyczną mężczyzn i bliżej nieokreślone, acz niewielkiej wartości, w porównaniu z cechami po ojcu, cechy dziedziczone po matce - "białe" kontra "zdrowe". Według konsumentki niezasadny jest również fakt użycia słowa "byk" zamiast "tata", które powinno być zastosowane analogicznie do słowa "mama". - Czy jest to promocja zdrady małżeńskiej? - pyta skarżąca.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce