Warto zwiększyć sprzedaż do Afryki

Polski eksport na ten kontynent jest znikomy. W 2017 r. sprzedaliśmy tam towary za 2,27 mld euro.

Publikacja: 25.06.2018 21:00

Warto zwiększyć sprzedaż do Afryki

Foto: Adobe Stock

Zarówno w roku 2016, jak i ubiegłym wyeksportowaliśmy do Afryki dobra za 2,27 mld euro. To niewiele, zważywszy, że mowa o drugim co do wielkości kontynencie z sześćdziesięcioma krajami i łączną populacją sięgającą już prawie 1,3 mld osób. Polski eksport do Afryki jest mniejszy od eksportu do wielu krajów europejskich, jak choćby do Norwegii czy Danii.

Kontynent afrykański jest więc ciągle wielkim nieobecnym w polskiej wymianie handlowej. W 2017 r. sprzedaż na tamtejsze rynki stanowiła zaledwie 1,1 proc. udziału w polskim eksporcie i 0,8 proc. w imporcie. Niestety, w ostatnich dwóch latach wskaźniki te nie uległy poprawie, bo dynamika naszego handlu z państwami UE była znacznie wyższa od dynamiki zarówno eksportu, jak i importu z krajami afrykańskimi.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity