Promują poprawną polszczyznę na… ubraniach. Język polski potrafi się sprzedać

Okazuje się, że hasło „Ubierz się w słowa” można potraktować dosłownie.

Aktualizacja: 22.07.2018 10:49 Publikacja: 22.07.2018 08:30

Promują poprawną polszczyznę na… ubraniach. Język polski potrafi się sprzedać

Foto: materiały prasowe

W czasach gdy wydawałoby się, że poprawna polszczyzna jest w odwrocie, a mówienie i pisanie „wziąść" stanie się już za moment uzusem i poprawną formą, są tacy którzy udowadniają, że na poprawnej polszczyźnie można zarobić.

Marka Nadwyraz.com swój początek wzięła z serwisu polszczyzna.pl oraz facebookowego profilu Poprawna polszczyzna. Setki tysięcy fanów tego projektu potwierdzają, że Polacy interesują się tym, jak poprawnie mówić i pisać w ojczystym języku. Oddani fani to baza, na której właściciele – Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski zbudowali firmę niszową, ale mającą oddanych klientów na całym świecie. I poważnie traktujących hasło „ubierz się w słowa".

- Nasze wzory stworzone przez polskich projektantów bazują na inteligentnej zabawie słowem, żartach i łamańcach językowych. Wykorzystujemy bogactwo języka polskiego i często korzystamy z zapomnianych i trudnych słów – wyjaśnia Maciej Piotrowski.

Czytaj także: Hekatomba polskich sklepów z ubraniami

Celem założycieli marki jest przekonanie Polaków, że język polski i ojczystą literaturę można przedstawić w oryginalny i kreatywny sposób. To dlatego znajdziemy zarówno torbę na zakupy z dosadnym „WZIĄĆ", jak i z alternatywną wersją Kordiana czyli „Kołdrianem". Fanatycy, w pozytywnym sensie tego słowa, polszczyzny znajdą też choćby skarpetki, których wzór układa się w słowo „pszenżyto" (i których nie da się założyć lewej na prawą i odwrotnie).

- Koszulki z poetami takimi jak Słowacki, Kochanowski czy Mickiewicz sprawiają, że każdy fan literatury polskiej znajdzie coś dla siebie. W naszym asortymencie znajdują się także wzory promujące piękno języka polskiego, które idealnie sprawdzają się jako prezent dla obcokrajowca lub jako garderoba na zagraniczny wyjazd – mówi Krzysztof Kacprzykowski.

Asortyment Nadwyraz.com stale się poszerza – klienci znajdą koszulki, bluzy, skarpety czy na różne akcesoria. Wszystko patriotycznie produkowane, jak zachęca firma „od A do Ż w Polsce". Właściciele zdradzają, że już niedługo ich oferta trafi również do sklepów stacjonarnych w całym kraju.

W czasach gdy wydawałoby się, że poprawna polszczyzna jest w odwrocie, a mówienie i pisanie „wziąść" stanie się już za moment uzusem i poprawną formą, są tacy którzy udowadniają, że na poprawnej polszczyźnie można zarobić.

Marka Nadwyraz.com swój początek wzięła z serwisu polszczyzna.pl oraz facebookowego profilu Poprawna polszczyzna. Setki tysięcy fanów tego projektu potwierdzają, że Polacy interesują się tym, jak poprawnie mówić i pisać w ojczystym języku. Oddani fani to baza, na której właściciele – Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski zbudowali firmę niszową, ale mającą oddanych klientów na całym świecie. I poważnie traktujących hasło „ubierz się w słowa".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Handel
Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty
Handel
Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy
Handel
Beko zamyka dwie fabryki AGD w Polsce. Zwolnienia pacowników
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Handel
Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki