Programy lojalnościowe ma większość dużych sieci handlowych w Polsce. Do tego grona dołączył niedawno Kaufland, który nawiązał współpracę z Payback, a ponad dwa lata temu ostro o lojalność swoich klientów zawalczyła Biedronka. Karta „Moja Biedronka" bije rekordy popularności, nic więc dziwnego, że i konkurenci myślą o poprawie lojalności swoich klientów.
Według serwisu wiadomościhandlowe.pl nad własnym programem lojalnościowym pracuje Lidl Polska. Ma on być połączony z aplikacją mobilną. Polski program lojalnościowy Lidla ma być podobny do tego, jaki funkcjonuje w Niemczech, Austrii czy Danii. Serwis wiadomoscihandlowe.pl miał okazję przetestować aplikację Lidl Plus, która jednak nie jest jeszcze szeroko dostępna. Jeżeli system będzie działać podobnie, jak w Niemczech, to aplikacja Lidla będzie umożliwiać niewielkie rabaty na co dzień (wystarczy pokazać kod z aplikacji przy kasie) oraz korzystanie z promocji, które będzie można aktywować w aplikacji.