Dziwna afera z byłą Spice Girl w reklamie Tesco

Reklama z Mel B została wycofana rzekomo z powodu niezadowolenia gwiazdy. Jednak Mel B twierdzi, że wcale nie była niezadowolona.

Aktualizacja: 13.11.2019 18:15 Publikacja: 13.11.2019 15:13

Dziwna afera z byłą Spice Girl w reklamie Tesco

Foto: Bloomberg

Kilka dni temu w ramach kampanii reklamowej Tesco pojawiła się reklama ze zdjęciem Mel B, gwiazdy popularnego na przełomie wieków zespołu Spice Girls. Na plakacie, który promował ClubcardPlus widniała Mel B (w wersji z 1997 roku) i informacja „Zatrzymaj się. Za 7,99 funtów dostajesz 10 procent rabatu od dwóch dużych zakupów miesięcznie". Tesco grało tu tekstem piosenki Spice Girls „Stop".

Gwiazda początkowo zareagowała na reklamę zamieszczając na Instagramie post, w którym domagała się od prezesa Tesco, by się z nią skontaktował. W związku z tym Tesco zadeklarowało wycofanie reklamy, choć miało, niezależnie od samopoczucia Mel B, prawo do wykorzystania zdjęcia, które zostało legalnie zakupione. Co Mel B potwierdziła w późniejszym wpisie na Instagramie.

Okazuje się, że cała „afera" miała wynikać z braku precyzji w przepływie informacji. Mel B była najwyraźniej przekonana, że bierze udział w kampanii pomagającej ofiarom przemocy domowej organizacji Women's Aid w zdobyciu pieniędzy po niedawnych cięciach w dotacjach na działalność. Tymczasem zamiast tego okazało się, że wystąpiła w reklamie.

- Nastąpiło nieporozumienie między niektórymi stronami, które się tym zajmowały, na szczęście Tesco okazało się być wspaniałe – zachwycała się ostatecznym rezultatem Mel B.

Z wpisów piosenkarki wynika, że Tesco zaoferowało hojną donację na rzecz Women's Aid. Samo Tesco poinformowało, że choć było „zachwycone" możliwością wykorzystania wizerunku Mel B w kampanii, to uznało za ważniejsze jej samopoczucie. ClubcardPlus reklamowane jest teraz przez duet komików Morecambe and Wise oraz innych celebrytów.

Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać